Посоката в настройките на двамата пилоти на Макларън се оказа противоположна. Така докато Дженсън Бътън реши да използва системата за оптимално обтичане на задното крило, Люис Хамилтън от своя страна се отказа от нея. Така Бътън бе малко по-бавен като максимална скорост на правите, но колата му бе значително по-стабилна. Това му донесе успех и той се класира втори, докато Хамилтън отиде едва на пета позиция, на място зад най-сериозния си конкурент за титлата, Марк Уебър.
„Определено съм доволен, че през целия уикенд използвам пакета за повече аеродинамично притискане“, радваше се Бътън. „Колата бе много добре настроена и съм много доволен от стабилността на задната част. Човек усеща, че колата му позволява да е конкурентноспособен, а ако направим и още някои дребни подобрения ще сме още по-силни.
Колата е добра в бърза обиколка, но като цяло си мисля, че в състезателен ритъм ще сме по-бързи. Това че карам с повече аеродинамично притискане може да направи трудни началните обиколки, но пък ще помогне за останалата част от състезанието.
Искам да благодаря на отбора, колата се подобрява непрекъснато с напредването на уикенда. Битката за победата утре ще е много оспорвана. Целта ми разбира се е победата. Имам световната титла у дома, там и трябва да остане.“
„Определено съм разочарован в известна степен“, нещастен изглеждаше Хамилтън. „Определено ми липсваше притискане и сега оценявам, че бе грешен ход, да карам без системата за оптимално обтичане. Колата се пързаляше в завоите.
Нямаше какво повече да пробвам, това беше максимума с тези настройки. Мисля, че в състезанието ще съм по-бърз, но колата ще продължи да е нестабилна в завоите. Това означава, че трудно ще мога да следвам колите пред мен, за да опитам изпреварване.
Поздравявам Дженсън. Това определено не бе най-добрата ми квалификация за тази година, но ще се боря да спечеля колкото се може повече точки. Но само стратегията и добрия старт могат да ми помогнат.“
Мартин Уитмарш, шеф на екипа вече виждаше 147-ия полпозишън за Макларън пред очите си, но Бътън го изпусна за малко. Това до някъде го разочарова.
„Когато пропуснеш победата в квалификацията за толкова малко е нормално да си леко разочарован. Но Дженсън все пак ще стартира от първа редица и това му дава шанс да се бори за победата.
Люис от своя страна разбира се, се надяваше на повече от петото място. Може би дори направихме грешка, че го пуснахме малко след Уебър. Целта беше да ползва сянката му, за да добие по-висока максимална скорост.
От друга страна обаче заради баланса му това бе грешка. Турболенциите предизвикани от колата на Марк му попречиха, особено на Параболика.
Но съм сигурен, че той, както и Дженсън, ще даде всичко от себе си, за да спечели максимално количество точки веднага след изгасването на светофарите.“