Нови пет писти очакват Виталий Петров (Рено) до края на сезона във Формула 1. Руският дебютант започва серията в Сингапур, където досега не е карал. Това обаче не го обезкуражава и приоритетите му остават борба в топ 10 и в квалификацията, и в състезанието.
– Виталий, обобщи чувствата си след Монца.
– Състезанието на Монца бе трудно за мен, защото за първи път карах там с автомобил от Формула 1 с толкова ниско ниво на аеросцепление. Не ми беше леко да намеря правилните настройки, а и имахме някои технически проблеми през уикенда. Не се чувствах 100% удобно, за да постигна максимално добър резултат. Научих два важни урока. Първият е, че опитът е важен за това как да си настроя болида. Вторият е, че финиширането е сред най-важните ми приоритети до финала и нещо, което мога да използвам догодина.
– Последните пет старта са извън Европа, а всички трасета са ти непознати. Това голямо предизвикателство ли е?
– Ще е ново предизвикателство. Не познавам пистите и трябва да вложа максимум усилия, за да се подготвя за тях. Гледах видео материали от предишни надпревари, четох данни. Надяваме се и колата да е по-конкурентоспособна в Сингапур спрямо предходните стартове. Нямам търпение да карам и да се справя с предстоящите предизвикателства. В Сингапур има доста трудни завои – от онова, което видях на записите – плюс това асфалтът е неравен и изглежда лесно да блокираш колелата.
– Харесваш ли по принцип уличните писти?
– Да и харесвам писти, изискващи максимум концентрация, където не можеш да си позволиш никакви грешки. Освен това уличните трасета пасват на колата ни.
– Надпреварата в Сингапур е нощна – за първи път ли ще караш в такъв старт?
– Имам опит, тъй като съм участвал в нощно състезание от GP2 в Катар. Това няма да ми е проблем.
– Работи ли по специфична програма, за да се подготвиш, тъй като времето там е горещо и влажно плюс това се работи вечер и нощем, а се спи през деня?
– Условията са същите, каквито са и в Малайзия. Тренирам и може би ще вляза няколко пъти в сауната. Ясно е, че в Европа не сме в състояние да симулираме такива условия. Фактът, че ще се работи през нощта и ще се спи през деня, ми харесва. Всъщност си мисля, че ще мога да поспя повече! Пристигам в Сингапур възможно най-рано, за да се адаптирам и ще си живея по този начин от самото начало.
– Какви са надеждите ти за Сингапур?
– Целта ми е да се боря в топ 10 и да стигна третия сегмент на квалификацията. Трябва да се опитаме да победим Мерцедес. Ще е предизвикателство, защото всичко ще е ново за мен, но пък уикендът няма да е лесен за никого.