Преди малко повече от седмица отборът на Ферари се сбогува с европейската част от сезона във Формула 1 за 2010 г. по възможно най-добрия начин: с победа на домашното трасе Монца. Сега обаче Скудерията се съсредоточава върху последните пет, много решителни стартове, първият от които е в Сингапур.
Според историческите книги автомобилни надпревари на улична писта са се провеждали в Сингапур още през 60-те години на ХХ век, но не иде реч за стартове от Формула 1. Гран при пристигна там чак през 2008 г. Пилотите с най-добра статистика в кратката история на състезанието досега са Фернандо Алонсо и Люис Хамилтън – първи и трети в дебюта, а миналата година си размениха местата. Фелипе Маса пък го пропусна през 2009 г. заради тежката си контузия, получена по време на квалификацията в Унгария. Все пак трасето не му е непознато, защото участва предишния сезон. Всъщност тогава бразилецът спечели първата позиция на стартовата решетка, като обиколката му бе с над половин секунда по-добра от на съперниците. За съжаление по време на състезанието заради грешка тръгна по-рано и буквално изнесе шланга за зареждане с гориво от пита.
Раждането на идеята за нощен старт пък предизвика сериозни съмнения у повечето екипи за това как персоналът ще се справи с необичайните часове за работа. Решението скоро бе намерено: всички продължават да се трудят според европейското време, независимо какво показват часовниците в Сингапур. Спането до ранния следобед и връщането в леглото в 4 сутринта не се оказаха толкова сериозни пречки.
Част от тима на Ферари пък вече е на мястото на събитието: болидите F10 и техническото оборудване заминаха още миналия петък. Съоръженията, необходими за офисите, кухнята и хоспиталитито на тима пътуват още по-отрано по море. Пилотите също не бързат много с пристигането, но имат задача да открият нов магазин на Ферари в Сингапур преди да започнат обичайните си дейности на пистата.