Фернандо Алонсо с Ферари ще стартира от първа позиция в Гран при на Сингапур утре, след като спечели великолепна битка в квалификацията тази нощ. С перфектна обиколка още в първата си серия във финалната фаза испанецът успя да изпревари големите си съперници за титлата – Себастиан Фетел (Ред Бул), Люис Хамилтън и Дженсън Бътън с Макларън и Марк Уебър, които заеха в този ред следващите места на стартовата решетка за единственото нощно състезание във Формула 1.
Радостта на Ферари обаче бе помрачена от повреда в колата на Фелипе Маса, който ще тръгне последен, след като отпадна още в началото. Алонсо не скри притесненията в Скудерията от проблема с мотора при съотборника му и обясни, че тимът се е върнал към по-стандартни настройки в края на квалификацията.
В първата част на официалната тренировка всички фаворити направиха сравнително дълги серии от обиколки с по един комплект твърдите гуми. Както и в последната свободна сесия най-бързи бяха Фетел и Алонсо. Фелипе Маса обаче бе големият губещ в тази част. Повреда в електрониката на мотора го спря на пистата и той остана дори зад пилотите на новите отбори, които традиционно си разпределиха последните места. Квалификацията бе прекратена, а зад Фетел и Алонсо с топвремена в първите обиколки бяха още Бътън и Уебър, напред бе и Хайме Алгерсуари, но той бе с меките гуми. Ферари-то на Маса бе отстранено и битката продължи, като на пистата първи излязоха пилотите на Уилямс и Рено, които доста дълго изчакваха в началото.
След последната тренировка изборът в техниката бе ясен – Ферари без F-duct, но с много притискане в завоите. При Макларън пък бе заложено на новото предно крило и при двамата пилоти.
След повредата на Маса Алонсо продължи обаче с обиколките и даде ново най-добро време – 1:46.541, като това бе най-доброто постижение за първата част. Фетел и състезателите на Макларън изобщо не излизаха повече – бяха сигурни, че продължават. Времената в края бяха повлияни негативно и от поредното завъртане на Бруно Сена, останал зад новия си съотборник Кристиян Клийн. Тимо Глок и Лукас ди Граси заеха по една позиция по-напред от пилотите на Лотус Хейки Ковалайнен и Ярно Трули.
Във втората част Алонсо пак започна с твърдите гуми, но с меките Кубица поведе. Фетел обаче с твърдия тип бе по-бърз, а Уебър стана трети. Хамилтън на свой ред ги изпревари и стигна до 1:46.042 мин. Напрежението растеше с всяка секунда. Всички спряха за нови гуми, защото бе ясно, че този път няма да може да се продължи с обиколки с твърдия тип. Алонсо даде 1:45.809 и поведе в първата си обиколка със супер софт, но Фетел бе по-бърз с две десети. Уебър пак бе трети, а Хамилтън – четвърти с медиум. Бътън също не вдигна скоростта си и това правеше картината още по-интересна за финалната част.
В нея този път всички влязоха с меките гуми, като Хамилтън и Алонсо се движеха заедно след излизането от пита. Фернандо поведе в тези първи серии с 1:45.390, Люис бе по-бърз от Бътън, между тях влезе и Уебър, а Фетел остана едва седми зад Барикело и Розберг.
4 минути преди края всички спряха за последния чифт нови гуми. Кубица чакаше в своя бокс, защото вече имаше само един комплект супер софт.
Фетел бе най-бърз в първия сектор, но и Алонсо подобри времето си. Във втория германецът почти докосна бетоните стени и в край сметка бе с 0,067 сек под времето на Фернандо от първата му супербърза обиколка. Испанецът също не можа да свали още постижението си и изостана от собственото си време с 55 хилядни. В следващите секунди пък Бътън успя да изпревари Уебър и го измести от четвъртото място.