Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 ФИА симулира катастрофата на Алонсо от Австралия с halo

ФИА симулира катастрофата на Алонсо от Австралия с halo

47
0
Австралия,алонсо,катастрофа

Международната автомобилна федерация (ФИА) направи симулация на катастрофата Фернандо Алонсо с Естебан Гутиерес от Гран При на Австралия в началото на миналия сезон, като на болида бе монтиран предпазния кокпит от типа ореол (halo), за да анализират по-добре ефектите от новата система за защита на главата на пилота.

През миналата година много състезатели изпробваха устройството по време на свободните тренировки и дадоха мнението си относно него и дали видимостта е достатъчно добра. В крайна сметка ФИА отложи въвеждането на „ореола” за 2018 г., тъй като прецени, че трябват още изследвания, за да е сигурна, че изборът на приспособлението е точният.

При въпросния инцидент Алонсо излезе сам от колата си, въпреки че колата му излетя със скорост от над 300 км/ч и се превъртя, спирайки в зоната за сигурност от чакъл. По-късно се оказа, че Фернандо има счупени ребра и пневмоторакс на белия дроб

„Прегледахме специално инцидента на Алонсо, поставяйки halo, обясни Лоран Мекис, заместник-директор на ФИА за състезанията и сигурността. – Видяхме как се приземи колата, но основният въпрос беше какво става, ако пилотът трябва да излезе веднага от нея. Отговорът е в две части.”

Първата, по думите на Мекис е стандартната процедура, при която маршалите обръщат колата. Приема се, че ако пилотът е добре, няма да чака това действие, а сам ще опита да излезе от болида. Но това не е най-добрата идея, защото трябва да се имат предвид електрическите системи по колата и затова би било за предпочитане втората – той да изчака те да премахнат ореола и тогава да излезе.

„Взехме едно шаси, обърнато на обратно, оборудвано с halo, и поставихме вътре Анди Мелър (консултанта към Световния институт за безопасност в моторния спорт), обясни още за експеримента Мекис. – И тогава го помолихме да излезе точно от позицията на Фернандо. Той успя.

Затова смятаме, че в този случай ореолът създава достатъчно пространство за дишане за пилота. Когато показахме това на пилотите, те не бяха впечатлени от скоростта, с която консултантът ни излезе от колата, но поискаха да пробват системата, преди тя да бъде въведена официално.”