Виталий Петров изкара поредния си труден уикенд в Сингапур, когато удари Рено-то си в квалификацията, а инцидент в състезанието му попречи да влезе в зоната на точките. Руският дебютант осъзнава, че единствено той е в състояние да убеди екипа, че заслужава доверието им и през 2011 г. и това ще е една от целите му в предстоящата надпревара на Сузука.
– Виталий, обобщи чувствата си от първата си нощна надпревара в Сингапур.
– Уикендът беше истинско предизвикателство за мен и е разочароващо, че не постигнахме възможния резултат. Стартът на състезанието бе много добър за мен и стигнах десетата позиция – прекрасна тактика от страна на отбора да ми извикат при излизането на колата за сигурност. След питстопа ми бях в добра позиция с [Марк] Уебър и [Тимо] Глок пред мен, но след това се случи инцидентът с [Нико] Хюлкенберг – той ми коства три места и съсипа състезанието ми. Иначе можех да финиширам осми.
– Какво прави в промеждутъка от Сингапур до Япония? Върна ли се в Европа?
– Да, върнах се веднага след състезанието. Както обикновено проведох някои тренировки, а след това ходих до Великобритания, за да посетя фабриката – срещнах се с инженерите си, обсъдихме случилото се в Сингапур и какво сме научили от него. Разбира се, освен това върви и обичайната ни подготовка за Сузука, а инженерите ми дадоха някои данни от миналата година, за да ги прегледам.
– Вълнуваш ли се, че отиваш на Сузука – една от класическите писти в календара?
– Знам, че трасето е много известно, но отивам там за първи път. Трудно ми е да кажа нещо повече, тъй като наистина не знам какво да очаквам. Това ще е напълно нова писта за мен, макар вече да знам от инженерите си, че не е никак лесна. Надявам се автомобилът да върви хубаво там, но началото на обиколката изглежда много бързо и с много смени на посоката. Ако объркаш един завой, то ще страдаш и в останалите. Според мен ще е важно и системата F-duct да проработи на ниво там, тъй като голяма част от тура се изминава на пълна газ, а правите са доста дълги.
– Приближава края на дебютния ти сезон като пилот във Формула 1. Доволен ли си от това как вървят нещата?
– Последните надпревари не бяха лесни за мен и смятам, че това се дължи на липсата ми на опит, както и на известен лош късмет. Работя упорито и се подобрявам, особено по отношение на обратната информация и разбиране на колата, но това така и не се превърна в резултати. Сега трябва да покажа на отбора, че заслужавам да остана с тях и догодина.