Пистата Сузука често е слагана до Спа-Франкоршамп и Силвърстоун като една от любимите на пилотите във Формула 1, а и не е трудно да се види защо. Невероятна смесица от високо- и нискоскоростни завои прави 6-километровото трасе, извито под формата на осмица. То е технично и поставящо уменията на пилотите и възможностите на автомобилите им на максимално натоварване. А някои от отличителните му черти са буквално световноизвестни – като например ултрабързия 130R. Това е 15-ият от общо 18 завоя и безспорно е един от най-трудните тестове за комбинацията състезател/болид през сезона.
На Сузука – повече, отколкото на множество други писти, успехът е резултат от успешната едновременна и хармонична работа на множество фактори – шаси, двигател, гуми, пилот. Пистата е толкова сложна, че повечето отбори така и не откриват оптимални настройки през целия уикенд. Затова и липсата на проблеми е така важна за свободните тренировки, за да се преценят всички възможни варианти.
Представянето на двигателите в частност не е най-важно постигане на добро време за обиколка на Сузука, въпреки че играе важна роля. Пилотите трябва да натиснат бързо газта на излизане от кривата на Спуун, за преминат максимално добре 130R, като в тази част на пистата се кара на пълна газ. S-кривите в началото на обиколката са друга специална характеристика на Сузука с бързата смяна на посоката в тях.
Не само конфигурацията на трасето, но и времето понякога оказва сериозно влияние върху развитието на събитията в японската Гран при. През 2004 г. например тайфун доведе до отлагането на всички съботни сесии. Квалификацията и състезанието се събраха в една доста натоварена неделя, но въпреки всичко се състояха.