Ситроен Рейсинг се завръща в световния рали шампионат (WRC) с пълна програма и чисто нов автомобил – C3 WRC. Колата бе разработена за рекордно кратко време в историята на екипа, като засега екипажите на тима изглежда са доволни от поведението й. За рали Монте Карло Крис Мийк/Пол Нейгл и Стефан Льофебр/Габен Моро ще са с новия модел, докато Крейг Брийн/Скот Мартин ще се състезават със старото DS3 WRC.
„В началото на състезанието ще сме по-предпазливи, за да видим къде ще са конкурентите ни”, обясни шефът на тима Ив Матон. „След това ще видим как ще се развият събитията. За Стефан изживяването ще е може би най-различно. Искаме той да стигне до ниво, на което да е в състояние да се бори за победи в състезания. Преди това обаче ще има обучителен период, особено през първата половина от сезона. Неговата цел трябва да е класиране в точките, както и да стига до финала. За рали Монте Карло имаме само две коли, което означава, че не разполагаме с осигурителна опция.”
Мийк заяви, че трябва да остане спокоен и съсредоточен. Той приключи работата по настройките в Южна Франция, където трасетата бяха в голямата си част сухи. Северноирландецът обаче кара новия автомобил и във всякакви други метеорологични условия, включително на сняг – на Кол дьо ла Бонет, един от най-високите пътища в Алпите.
„Последният тест преди състезанието бе добър, въпреки че условията не бяха такива, на каквито се надявахме”, коментира Крис. „Искахме лед, а всъщност започна да вали сняг, когато привечер приключихме тренировките. Но в крайна сметка няма значение: тестовете се планират, но времето не може да се познае винаги точно. При всички случаи сме доволни от свършената работа. Вярвам, че сме в добра форма, макар да не може да си напълно сигурен. Мнозина се вълнуват за предстоящия сезон. От мен обаче зависи да остана спокоен и да запазя концентрация.”
„Никога не е лесно да се състезаваш на рали Монте Карло. При всеки сервиз ще трябва да избираме правилните – или поне най-малко грешните – гуми. Хората и представа си нямат какво количество работа бе свършено, за да се съберат данни, от които след това да се извлече решение в полза или против дадена опция. Ситроен Рейсинг има огромен опит в тази област. За първата ни надпревара обаче целта ми е доста проста: да остана спокоен и да се наслаждавам на карането. Казват – и с право, че на Монте Карло всичко може да се случи.”
Льофебр сподели, че според собствената си преценка все още не е натрупал достатъчно километри с C3 WRC.
„Месеци наред говорехме за бъдещето, а ето, че то вече е тук и се превръща в настояще!”, продължи Стефан. „Дискутирахме какво ли не с инженерите. Всеки ден обсъждахме и най-дребните детайли. Нищо не бе оставено на случайността и определено е изумително да работиш със заводски тим.”
„Целта ми за тази надпревара ще е да финиширам на добра позиция и да спечеля колкото се може повече точки за Ситроен. Не искам да бързам с очаквания и прогнози. Първо трябва да свикна с колата в състезателни условия преди да се опитам да я карам на лимита й.”
Крейг Брийн сподели от своя страна, че той със сигурност ще е пилотът на френския тим под най-малко напрежение този уикенд. Той е доволен, че ще започне сезона със стария автомобил, тъй като няма кой знае колко опит в рали Монте Карло и сега ще има шанс да натрупа опит.
„Освен това ще получим възможност да видим разликата между новото и предходното поколение WRC автомобили”, допълни Брийн.
All the @CitroenRacing team together for the first briefing of the 2017 #WRC pic.twitter.com/suMg8d5X5F
— Yves Matton (@Yves_Matton) 17 January 2017