Два етапа преди финала на рали Испания, карайки без да поема абсолютно никакви рискове, Себастиен Льоб продължава да оглавява класирането. Битката за второто място обаче е във вихъра си – Дани Сордо спечели сутрешните две отсечки. При оставащи още две до финала на състезанието и изоставане от 10,8 сек. испанецът ще се опита да изпревари заемащия в момента втората позиция Петер Солберг.
Тридневното рали Испания е предпоследен кръг от световния шампионат през сезон 2010. Още от самото начало Себастиен Льоб пое водачеството. За последния ден бяха включени 4 отсечки, от които вече 2 бяха изминати.
В първата SS13 най-бърз бе съотборникът на Льоб в Ситроен Дани Сордо. Той призна, че е карал на абсолютния лимит, за да запази шанса си и да се бори за втората позиция с Петер Солберг. Сордо започна деня с изоставане от норвежеца 16,9 сек., а след отсечката ги сведе до 12 сек.
Втори и трети се класираха Льоб и Солберг. Норвежецът от своя страна разкри, че е бил изключително внимателен по отношение на гумите, защото се е опасявал да не ги износи още на половината дистанция в етапа.
Яри-Мати Латвала от екипа на Форд пък започна деня от четвърта позиция с амбиции да догони третия Сордо. Но след като в SS13 даде едва 6-и резултат, сподели, че шансовете му за подиум в Испания са се изпарили окончателно.
Следващият SS14 бе последният преди обедния сервиз, а Сордо отново записа най-бързо време, следван от Латвала и Солберг. Това помогна на испанеца да намали още разликата между себе си и основния си съперник в общото подреждане Солберг и тя спадна на 10,8 сек.
Льоб пък, имайки предвид комфортната преднина от 44,6 сек. в генералното класиране кара предпазливо и остана 4-и в отсечката.
Ожие, който заради инцидент вчера загуби шансове за борба в челото и изостана 17-и, днес се изкачи до 11-ата позиция. В SS14 обаче той финишира с повреда в предния десен амортисьор и след финала на отсечката заедно с навигатора си спря, за да се опита да се справи с проблема.
До края на рали Испания остават още 2 скоростни отсечки.