Люис Хамилтън с Макларън Мерцедес, който има най-малък шанс за титлата във Формула 1 този сезон, бе най-бърз във втората тренировка за финалното състезание за годината. Второ време постигна най-бързият от първата сесия Себастиан Фетел (Ред Бул), а зад него на 1 хилядна се наредиха другите двама претенденти – Фернандо Алонсо (Ферари) и съотборникът му Марк Уебър.
Времената бяха подобрени значително в хода на подготовката, като всички записаха топпостиженията си с мекия тип гуми около 30 минути преди края, когато още се смрачаваше, а пистата бе нагрята до около 28 градуса. Преди това направиха по едно-две излизания с твърдите гуми.
Дженсън Бътън поиска промяна в баланса на колата си след първото излизане, тъй като не бе напълно доволен. Той имаше отново и проблем с блокирането на предните спирачки, който го мъчи от Корея насам и Дженсън не успява да го изчисти с тима. Системата в неговия Макларън е с развитие, насочено към сезон 2011 г. и въпреки проблемите той продължи да кара с нея. От отбора обаче отрекоха информацията, че в МР4-25 има компоненти за догодина. Хамилтън междувременно повреди предна лява гума при сериозно спиране за 11-и завой.
В 15-ата минута всички бяха направили първи серии от обиколки и начело бе Алонсо с 1:41.473 мин. Зад него бе Хамилтън на 0,191 сек. Уебър и Фетел се класираха съответно трети и шести след първите си излизания, съответно на 0,609 и 0,894 сек от испанеца.
Фернандо продължи работата си и свали още малко от времето, стигайки 1:41.464. Според непотвърдена информация симулаторът на Ферари е показал, че Ред Бул ще са 0,4 сек на обиколка по-бързи от колите на Скудерията, макар в тази тренировка темпото им да бе съизмеримо. Роберт Кубица (Рено) пък излезе трети – на 0,452 сек от него, докато Уебър се приближи на 0,086 до пилота на Ферари.
Необичайна за петъчни тренировки, но се намери работа и за стюардите на Гран при на Абу Даби. Те обявиха, че ще разследват инцидент, при който Люис Хамилтън едва не отнесе Бруно Сена (Испания Рейсинг), връщайки се на трасето след изпускане на линията.
През това време Фетел успя да се качи нагоре в подреждането и се нареди втори с 1:41.534 мин. Най-бързите постижения на пилотите на Ред Бул се различава с едва 16 хилядни от секундата.
Около 40 минути преди края на сесията пилотите започнаха да слагат на колите си гуми от мекия тип за уикенда в Абу Даби. Състезателите на Ферари ги сложиха за третите си серии, съперниците им от Макларън също бързо започнаха работа с тях. Хамилтън се озова пръв в подреждането с 1:41.213 мин. Фелипе Маса се завъртя в загряващия си тур, но продължи, а Хайме Алгерсуари (Торо Росо) излетя в зона за сигурност. Люис искаше да знае къде може да подобри времето си и от питуола му съобщиха, че е най-бърз в първи и трети сектор, а трябва да наваксва в средата на обиколката. Той продължи да сваля от времето си и стигна 1:40.888. Алонсо също свали постижението си, но бе на почти половин секунда зад англичанина и се оплака от нестабилност в задната част на колата си. След 2 бързи обиколки Фетел стана втори и бе най-бърз в първия сектор. Уебър пък бе 1 хилядна зад испанеца.
В тези решителни минути Фелипе Маса имаше проблем в горивната система според първоначалната информация и спря на пистата, но пък бе най-бързият пилот във втория сектор от всички.
За разлика от сутринта Хамилтън дотук бе с по-малко обиколки – 16 – при 22 за Фетел и Уебър и 20 за Алонсо. Фернандо бе най-бавен от лидерите в последната част на обиколката.
В последните 15 минути испанският пилот на Ферари пак се появи на пистата, а след него излезе и Хамилтън, отново с меките гуми, но вече за тестване на тяхното постоянство и издръжливост.