Себастиен Льоб (Ситроен) продължава да води в рали Великобритания 2010 и след края на втория ден от надпреварата. Най-големият съперник на французина бе Петер Солберг (каращ за частния си тим), който изостава на 4,8 сек. от лидера. Норвежецът получи шанс да се бори за победата със Себ, след като вчера другият претендент за първото място – Яри-Мати Латвала (Форд) спука гума и това го извади от борбата.
През днешния ден екипажите изминаха 4 отсечки сутринта и същите 4 още веднъж следобед, а последното изпитание бе суперспециалният етап – същият, който пилотите изминаха при откриването на надпреварата в четвъртак вечерта.
Две от днешните отсечки бяха абсолютно нови за макадамовото рали Великобритания, а една от тях бе частично променена в сравнение с минали години като този път стартираше с 11-километрова асфалтова секция.
От сутрешните 4 етапа Солберг спечели три, което му позволи временно да вземе първата позиция в генералното класиране. Но пък Льоб се представи по-добре на смесения етап с асфалт и макадам и с това изпревари норвежеца. Солберг обаче коментира, че тръгвайки първи на миксираната отсечка, Себ изхвърлял много фракция по пътя, което допълнително затруднило Петер.
Льоб не коментира подобно твърдение, но пък призна за подминаване на разклонение и загасване на двигателя в SS9, както и завъртане на SS11, което помогна на Солберг да намали преднината.
Следобед Льоб спечели последователно първите три отсечки, както и суперспециалния етап, което му позволи да остане начело и битката между него и Солберг да остане с отворен край преди утрешния последен ден. Норвежецът пък бе сигурен, че ако не бе завъртането му на SS14, класирането за края на втория ден би изглеждало по друг начин.
На трета и четвърта позиция са двамата заводски пилоти на Форд – Мико Хирвонен и Яри-Мати Латвала като разликата между тях е само 8,6 сек. Те се изкачиха нагоре в класирането след като още сутринта в началния етап Себастиен Ожие, който се движеше трети, катастрофира 500 м преди финала на отсечката и отпадна.
Топ 5 се допълва от Дани Сордо, който в това рали може би за последен път кара за екипа на Ситроен Джуниър, а бъдещето му по отношение на WRC и сезон 2011 е още неясно. Следват го Хенинг Солберг и Матьо Уилсън от Стобарт.
Кими Райконен (Ситроен Джуниър) се движи осми, въпреки проблемите, причинени от счупена пружина. Финландецът бе подпомогнат за изкачването си в класирането и от това, че Мадс Остберг се удари в скала и спука гума. Кен Блок пък изпусна 10-ата позиция в класирането заради проблем със задвижващия вал.
През утрешния, последен ден от рали Великобритания 2010 остават 4 скоростни отсечки.