Според Кристиан Клийн в момента за европейските състезатели е особено трудно да пробият път към Формула 1, тъй като пилотите от другите пазари с големи спонсори зад гърба си имат много по-голямо предимство.
Клийн взе участие в три състезания този сезон, замествайки Сакон Ямамото в Испания Рейсинг и изрази надежда , че и догодина ще намери място в решетката.
„Случаят с Нико Хюлкенберг показва, че гаранции няма. Той имаше страхотен дебютен сезон, спечели полпозишън в Бразилия, а сега е аут. В моя случай обаче аз поне имам някакви опции.
Най-очевидната естествено е Испания Рейсинг, които са на път да се превърнат в сериозен конкурент, въпреки че от време на време имат някои размествания. През февруари дори нямаше изграден тим и аз изобщо не вярвах, че ще участвам в цели три състезания тази година. А до март все още има време.
Много е трудно, когато си от централна Европа. Ф1 се интернационализира много бързо. Преди британците, французите и италианците имаха много добри шансове. Днес има повече места от преди, но пазарът на пилоти се захранва от много повече места – Русия, Индия, Азия, а сега вероятно и Корея и Китай. И ако си осмият германец, тогава е много трудно. Вижте Франция и Италия – преди 20 години те имаха по 10 пилота, а сега?
Дори голямо име като Кими Райконен в световния рали шампионат разчита на спонсори, за да се уреди с кокпит. А във Ф1 тимовете са под невероятно напрежение, що се отнася до финансите“, смята Клийн.