MINI E измина пробег от над 200 км. при първата си поява в България. Министърът на околната среда г-жа Нона Караджова, журналисти и участници в конференцията Green Innovation Forum имаха възможността да изпитат първи възможностите за електрическа мобилност. Арена на първия български тест на автомобила на BMW Group бе Бизнес Парк София. Със своята инфраструктура и функционалност, този „мини“ град, до голяма степен се доближава до естествената среда на автомобила, както и до тази на нарастващата целева група от активни потребители търсещи иновативни решения за динамичния си стил на живот и предизвикателствата на оживения градски трафик.
Изключително удоволствие от шофирането, динамика и цялата налична мощност още от състояние на покой – това са характеристиките, които участниците определят като най-впечатляващи при шофирането на електрическия автомобил. В потвърждение на резултатите от полевите тестове и въпреки големия интерес пробегът от малко над 200 км. с едно зареждане бе напълно достатъчен, за едно наистина незабравимо изживяване с MINI E.
С изпитателен парк от 600 автомобила MINI E BMW Group е първата компания, която включва електрическата мобилност в ежедневието на много хора по света. В рамките на две години участниците в пилотния проект изминаха над 10 млн. км с техните електрически автомобили в САЩ, Великобритания и Германия. Франция, Япония и Китай ще ги последват през 2011 г.
Освен всички научни наблюдения, измервания и въпросници, след шест месеца шофиране, всички участници в проекта отговарят и на въпроса – „Какъв е опитът ви с електрическото MINI в условия на ежедневната експлоатация?“. Основните отговори са колкото поучителни, толкова и изненадващи: тестовите водачи определят, че електрическият автомобил посреща над 90% от нуждите им за автономна мобилност. Според тях полезният пробег и времената за презареждане са приемливи. Те презареждат MINI E най-вече у дома или на работното си място. И не на последно място те държат да шофират със „зелено електричество“.
Така изпитанията на MINI E показват, че въвеждането на електрическата мобилност, може да започне още днес. Същевременно все още съществуват огромни технологични, икономически и политически предизвикателства.
Затова още през 2011 г. BMW Group ще направи следващата крачка към серийно производство, въвеждайки изпитателен парк с четириместен електрически автомобил BMW Concept Active Е, разработен на базата на BMW Серия 1 Купе.
И MINI E и електрическото BMW Concept Active Е са по същество конвенционални автомобили, проектирани да поемат задвижваща система с двигател с вътрешно горене, скоростна кутия и резервоар за гориво. Преработката им в електрически води след себе си редица компромиси. За да се постигне качествено нова мобилност е необходимо създаването на нова архитектура на автомобила, нови материали и нови производствени процеси. Именно, за да отговори на тези изисквания BMW Group разработва Mega City Vehicle (MCV). Това е електромобил специално конструиран за електрическо задвижване. Конструкцията на MCV е от две част – Life отделение за пътниците, за първи път серийно изработено от въглеродни влакна и Drive – отделение за електромотора, акумулаторната батерия и окачването.
С въвеждането на пазара на този автомобил, в допълнение към съществуващите високоефективни модели, BMW Group ще предлага на своите клиенти възможност за избор индивидуална мобилност най-точно отговаряща на всеки стил и начин на живот. Например клиентите, които изминават много дълги разстояния, ще продължат да избират икономични двигатели с вътрешно горене или, в дългосрочен план – водородни автомобили. Пътуващите на кратки разстояния ще предпочетат хибрид или т. нар. plug-in хибрид, който се зарежда от мрежата. Водачите, които шофират предимно в градски райони, в бъдеще вероятно ще изберат електрически автомобили, като Megacity Vehicle.
Според BMW Group за осъществяване на иновативните проекти за устойчива мобилност е необходимо правителствата да разработят, в сътрудничество с автомобилната индустрия, последователна пътна карта за електрическата мобилност. Тя трябва да очертае пътят за съчетаване на различни концепции за задвижване, при еднакви условия, които насърчават конкуренцията, при обществена подкрепа и водеща роля за електрическата мобилност, а правителствата трябва да насочат националните си енергийни политики към „зелено“ електричество и водород.
MINI E технически данни:
Мощност на електромотора: | 150 кВт (204 к.с.), литиево |
Обороти в мин. (макс): | 13 000 |
Батерия | литиево – йонна |
Максимален въртящ момент: | 220 Нм |
Ускорение от 0 до 100 км/ ч: | 8.5 сек. |
Максимална скорост: | 152 км/ч |
Пробег: | до 200 км. |
Тегло: | 1465 кг. |
Обем на багажника: | 60 л. |
Време за зареждане: | |
230 V / 12 A – 10,1 h | (2,76 kW) |
230 V / 32 A – 3,8 h | (7,36 kW) |
230 V / 50 A – 2,4 h | (11,5 kW |
Тестови автомобил: | No 476 |