Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Бутоните по волана наистина са твърде много, твърдят Дейвидсън и Пафет

Бутоните по волана наистина са твърде много, твърдят Дейвидсън и Пафет

31
0
Антъни Дейвидсън

Доста сложно ще е адаптирането на пилотите от Формула 1 към новите волани с още повече контролни бутони върху тях за сезон 2011 г., твърди бившият пилот от Формула 1 и настоящ коментатор в радио ВВС Антъни Дейвидсън. Англичанинът вече направи някои тестове на симулатора на Мерцедес Гран при в Бракли и сподели опасенията си по време на провелото се през уикенда международно шоу на Аутоспорт в Бирмингам.

Състезателите ще трябва в известна степен да се превърнат в човека-оркестър, докато карат колите си. Миналата година видяхме някои да свалят ръце от воланите си заради управлението на F-Duct-а. Сега обаче за тази цел някъде ще има превключвател или бутон, както и друг за подвижния елемент на задното крило, а тази функция ще е доста важна, тъй като може да даде до 15 км/ч [по-висока скорост] на правите – обясни Дейвидсън.

Пилотите на Ферари Фернандо Алонсо и Фелипе Маса също отбелязаха по време на събирането на Скудерията в Мадона ди Кампильо, че няма да е лесно да се кара с толкова много копчета по воланите, но ще им се наложи да се приспособят, при това бързо.

Според Антъни пък ситуацията ще е в полза на пилотите с по-висок капацитет – такива, които могат да обмислят цялостното развитие на събитията в течение на надпревара.

Познаването на трасето също ще е огромно предимство, както и това кои състезатели са изкарали повече време в симулаторите – допълни Дейвидсън.

Колегата му Гари Пафет – трети пилот в Макларън – сподели, че и неговият опит показва колко трудно е оперирането с всички бутони и колко лесно може да се стигне до инцидент, докато състезател се опитва едновременно да направи няколко неща.

Натискаш копчето за KERS и това за задното крило, но не сменяш предавка, натискаш ограничителя на скоростта и излиташ от пистата. На всичкото отгоре трябва да оправяш баланса на спирачките, както и всичко останало, с което обичайно се занимават пилотите – заяви Пафет.