В неочаквано емоционален изблик в Туитър акаунта си шефът на Тийм Лотус Тони Фернандес обобщи чувствата си по адрес на споровете си с Лотус Груп за името на отбора. Малайзиецът мълчеше напоследък, но заведеното от британския производител (притежание на Протон) дело влиза в съда на 24 януари. Вероятно това бе поводът, отприщил поредицата туитове на Тони, в които той изяснява собствената си позиция.
– Нека уточним няколко неща. Създаваш една компания, отделна от фирмата ти за коли, за да предпазиш основната от колебанията в автомобилния спорт. Компанията фалира. Купена е от Дейвид Хънт. 16 години не се състезава. Отборът е купен [след това] от Наса Дин и Тони. Не сме по-различни от Рон Денис в Макларън. Точка. Рон Денис не е основал Макларън. Брус Макларън го е основал. Протон и Дани Бахар не са основали Лотус Груп. Колин Чапман го е направил. Каква е разликата. Протон притежава Лотус Груп, а аз и Дин – Тийм Лотус. А Лотус Рено са си Рено. Макларън е Макларън, а не Водафон. Мерцедес е Мерцедес, а не Петронас, нито колата е Петронас – написа Фернандес.
Малайзийският предприемач спомена още веднъж Дейвид Хънт, отбелязвайки, че братът на Джеймс Хънт – световен шампион за 1976 г. във Формула 1 – често остава извън полезрението на публиката. Доскоро англичанинът бе собственик на името Тийм Лотус преди да го продаде на Фернандес през септември 2010 г.
– Всичко, което мога да кажа за него, е, че е най-почтеният човек в цялата тази история. [Изпада] в настроения понякога, но любовта му към марката Лотус е огромна – допълни Тони.
Накрая той заяви, че ще има още изявления от негова страна по повод сагата Лотус и завърши с:
– Добрите винаги побеждават.
Междувременно Лотус Груп обявиха финансовите си резултати за 2009-2010 г. и отчетоха намаление на загубите (от 28 на 18 млн. долара) и увеличение на приходите си с 26% до 225 млн. долара. Компанията представи цели шест нови модела на есенния автомобилен салон в Париж и се надява това още да увеличи продажбите.
Финансовата ситуация обаче е такава, че Лотус Груп кандидатстват за сериозен правителствен заем, заплашвайки, че ще изнесат производството си от Великобритания, ако не го получат. От притежаващите ги Протон нарекоха петгодишния план на британците реалистично предизвикателство и очакват развитие в следващите няколко месеца.