Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Лотус Т128 ще е без КЕRS

Лотус Т128 ще е без КЕRS

22
0
Т128,Тийм Лотус

От Тийм Лотус потвърдиха днес в специалното си онлайн издание, разказващо за новия им болид T128, че болидът няма да използва система за генериране на енергия KERS.

Още през септември техническият директор на тима Майк Гаскойн заяви в ексклузивно интервю за ClubS1, че екипът не работи по проект с авангардната технология, нищо, че правилата направиха по-лесно интегрирането й с увеличаването на минималното тегло от 620 на 640 кг.

Според главния конструктор на колата Люис Бътлър позитивите от възможността болидът да бъде конструиран без тежките компоненти на системата въпреки всичко са повече за по-малкия тим.

Отборът се е концентрирал 100% върху развитието на аеродинамиката си и останалите компоненти. В Норфолк вярват, че точно по този начин ще са в състояние да печелят точки във всяко състезание.

Аеродинамиката на колата е наистина впечатляваща. Тя е с видимо много изчистени линии тази година, особено в предната част. Работата по нея е започнала още през миналата пролет. Шефката на аеродинамичния отдел Мариан Хинсън е изключително доволна от постигнатите резултати в тръбата на Аеролаб в Италия, като в близко бъдеще развитието на колата ще се следи и на собствени съоръжения във Великобритания. Проектът и сега е направен в по-голямата си част на CFD съоръженията в Англия, като върху всеки компонент са работили около 20 човека от поне 3 различни звена, за да се получи оптимална форма.

Колата е практически напълно различна от миналогодишната. Предната част е по-висока. Напълно ново е предното окачване. Кутиите за радиаторите са по-малки и свити, защото в тях са и по-малките охлаждащи компонентите на двигателя Рено, който тимът ще ползва този сезон.

Над главата на пилота е тръба за въздух в стила на Мерцедес от миналия сезон. Но тя е изменена според променените правила за 2011 г. – по-ниска е от основната перка с 50 мм и страните на тръбата са по-дебели, за да играят ролята на ролбар.

Задната част пък е близка с тази на Ред Бул, с по-малката скоростна кутия и диференциал на компанията от Милтън Кийнс, които пък ще доставят трансмисиите на Лотус този сезон.

Към тези компоненти, пак както бе споделил Гаскойн с нас преди 4 месеца, е проектирано ново задно окачване на изтегляне, отново в стил Ред Бул. То на свой ред трябва да позволи оптимизиране на потоците в задната част на автомобила.

Според думите на Гаскойн и колегите му, публикувани тази сутрин, след всичко това Тийм Лотус, както официално ще се казва, ще може наистина да се бори за точки, а не за да финишира в Бахрейн, както бе само преди 12 месеца.