Фернандо Алонсо проведе поредица тестове и проверки на новото Ферари F150, свиквайки с болида през първия ден проби на пистата Рикардо Тормо до Валенсия. Двукратният световен шампион се труди по общи реглажи, аеротестове, събиране на данни и свикване с гумите Пирели.
Минута преди финала на времето испанецът спря на пистата, но причината за това не бе изяснена от тима.
– Доволен съм от това как премина денят, особено по отношение на издръжливостта. Нямахме никакви проблеми – точно като във фабриката. В момента е невъзможно да се прецени разпределението на силите и според едва ли ще имаме напълно ясна картина преди Бахрейн. Спомням си, че преди година бяхме шести, зад Заубер и Форс Индия на изпитанията в Барселона, а на Сахир ги затворихме с обиколка – обясни Фернандо.
В Заубер отчетоха успешен първи ден на писта за техния С30.
– Най-важното е, че нямахме никакви сериозни грижи и колата вървеше добре – заяви техническият шеф Джеймс Кий. – Сутринта направихме няколко системни проверки плюс малко работа по настройки. Следобед използвахме KERS и подвижното задно крило. Износването на гумите бе доста високо и ще трябва да внимаваме в това отношение през останалата част от теста.
Камуи Кобаяши допълни, че сцеплението на новите гуми е падало доста бързо, но заради проверките на системи не е имало време да се работи по реглажи, с които това да се изчисти.
В Мерцедес денят не бе толкова безоблачен, след като MGP W02 спря на твърде ранен етап от деня (след 9 тура) с хидравличен теч. В този момент зад волана бе Нико Розберг.
– Хубавото е, че се почувствах съвсем удобно в кокпита от самото начало. Трудно е да обобщя първоначалните впечатления, тъй като гумите ни са съвсем нови. Но усещането за болида като цяло е за по-добър автомобил – заяви той.
Екипът се справи с проблема и даде шанс на Михаел Шумахер също да направи няколко обиколки на пистата. Седемкратният световен шампион обобщи изживяването си като интересно, но кратко.