Роберт Кубица с новото Рено R31 бе най-бърз в последния ден тестове на пистата Рикардо Тормо до Валенсия. Постижението на полския пилот – 1:13.144 – бе най-добро за цялата серия изпитания. Зад него днес се наредиха Адриан Сутил (който води през по-голямата част от пробите с миналогодишния болид на Форс Индия, но бе изпреварен от Кубица с 0,057 сек) и Дженсън Бътън (също с болид от 2010 г.).
Тренировките протекоха при прекрасно време, което не създаде никакви проблеми на екипите. Те бяха прекъсвани само веднъж – за около двайсетина минути – заради инцидент с Фелипе Маса. Бразилският пилот загуби много време, след като счупена скоба в неговото Ферари F150 доведе до теч на масло, попаднало върху изпускателната система и предизвикало пожар. Пламъците не бяха много големи, но въпреки това нанесоха доста щети на колата. Маса пък се ядоса след случилото се и изнервено подканяше маршалите да изгасят по-бързо болида. Механиците на Ферари се справиха с поправките и Маса се върна на трасето два часа и половина преди приключване на сесията.
Програмата на най-бързия за днес Кубица бе сравнение на гуми и работа по настройки сутринта, а за следобед бяха предвидени дълги серии обиколки. Полякът коментира иновативната изпускателна система на болида си R31, чийто отвори излизат под кутиите за радиаторите, но заяви, че е много трудно да се направи сравнение и да се прецени дали е по-добра от конвенционалния тип. Все пак според него е чудесно, че инженерите в Енстън са в състояние да създават подобни уникални устройства и Роберт допълни, че се надява това наистина да проработи.
В отбора на Лотус се трудиха единствено по проверки на системи, аеродинамични изследвания и опити с подвижното задно крило, тъй като не получиха навреме необходимите части за поправка на сервото си. Ярно Трули направи 38 тура без да запише време, но пък техническият директор на екипа Майк Гаскойн отбеляза, че инженерите са много доволни.
Шефът на Мерцедес Рос Браун междувременно призна, че началото на предсезонните тестове е било малко накъсано за тима му, след като новият MGP W02 претърпя няколко повреди. Англичанинът обаче бе категоричен, че е обнадежден от видяното и с оглед предстоящото развитие на автомобила е окуражен за доброто му представяне. Михаел Шумахер бе в кокпита през целия ден
Гумите отново бяха една от централните теми в падока, като се обсъждаше много бързото износване на задните. Пирели обаче получиха специална молба след спечелването на конкурса за доставка във Формула 1 да създадат смеси, които да са по-малко издръжливи от тези на Бриджстоун. Целта е надпреварите да станат по-интересни, тъй като заради износването ще се налагат повече спирания за смяна.
– Правим онова, от което спортът има нужда – заяви моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри. – Ако отборите не харесат настоящите ни продукти, то бихме могли да направим гуми, издържащи целия уикенд. Тогава обаче вероятно ще заявят, че състезанията са скучни. Целта в момента е един комплект да изкарва около 100 км и проведените досега тренировки показват, че сме я постигнали.
Той допълни, че типовете суперсофт и медиум ще претърпят малки промени за следващите тестове на Херес (10 -13 февруари), а софт ще са изменени за Барселона (18-21 февруари). Обозначенията на различните смеси пък ще бъдат оповестени в Бахрейн.
Времената от третия ден тестове на Рикардо Тормо:
1. | Роберт Кубица | Рено | 1:13.144 |
2. | Адриан Сутил | Форс Индия | 1:13.201 |
3. | Дженсън Бътън | Макларън | 1:13.553 |
4. | Марк Уебър | Ред Бул | 1:13.936 |
5. | Фелипе Маса | Ферари | 1:14.017 |
6. | Тимо Глок | Върджин | 1:14.207 |
7. | Пастор Малдонадо | Уилямс | 1:14.299 |
8. | Серхио Перес | Заубер | 1:14.469 |
9. | Михаел Шумахер | Мерцедес | 1:14.537 |
10. | Себастиен Буеми | Торо Росо | 1:14.801 |
11. | Нараин Картикеян | Испания Рейсинг | 1:16.535 |