Техническият директор Пади Лоу и инженерният директор Тим Гос за новия Макларън М4-26.
– Какви са най-важните визуални промени в МР4-26?
– Тим: Според има някои много иновативни характеристики на болида – дългата база и кутиите за радиаторите под формата на U са най-очевидните примери. Идеята за създаването им бе възможно най-голямо изчистване на потоците въздух към долната задна част на автомобила – искаме точно тя да работи възможно най-добре след загубата на аеропритискане вследствие забраната на двойните дифузьори. KERS-ът ни е интегриран под резервоара, докато през 2009 г. бе в кутиите отстрани. Охлаждането му се осъществява посредством отвор, разположен директно под основния на тръбата за въздух. Освен това работихме сериозно върху цялостната конфигурация на охлаждане. Вече имаме втори отвор за въздух върху капака на двигателя за скоростната кутия и хидравликата.
– Какви бяха най-големите предизвикателства преди сезон 2011 г.?
– Тим: За мен бяха две: да възстановим аеропритискането в задната част, което загубихме заради забраната на двойните дифузьори и да използваме максимално добре гумите Пирели. Гумите изкарват около 10 обиколки и след това представянето им пада, така че е предизвикателство да ги накараме да вървят още. Трябва внимателно и отблизо да прегледаме как ще конфигурираме настройките и окачването си в това отношение.
– Пади: Връщането на KERS в автомобила бе сериозна задача. Сътрудничеството с Мерцедес Гран при за определяне на спецификациите на двигателите бе много удовлетворяващо: имаше страхотно разбиране помежду ни. При общата работа на два отбора могат да се появят какви ли не спънки, но съм доволен, че се справихме, както съм щастлив и от изхода.
– Тим: Окомплектоването на цялата система също бе по-трудно заради повечето гориво в настоящия момент. Това бе първото предизвикателство, но го преодоляхме. Имаше и някои нелеки решения по отношение на архитектурата и различни аеродинамични концепции, но според мен финалната конфигурация ни удовлетворява.
– И двамата подчертахте, че в развитието на този автомобил е вложено отборно усилие. Скорошното преструктуриране на техническото ръководство отразява ли този дух?
– Пади: Преструктурирането означава, че отговорностите на Тим в отдела са увеличени. Беше чудесно обаче, че делегирахме определени права на следващото поколение старши инженери, израснало в компанията. За МР4-26 разпределихме натоварването върху 5-6 души от старшите инженери в различни области. Тази структура е под ръководството на Тим. Много съм горд от талантите, възпитавани в Макларън Рейсинг. За някои от момчетата ни имаше страхотни възможности да допринесат директно за създаването на болида на много високо ниво.
– Тим: И това е добре не само за тях, а и за компанията като цяло, както и за крайния продукт. Смятам, че ще произвеждаме по-добри автомобили, тъй като имаме по-добър поглед върху хората си в системата. Има прекрасни момчета с невероятни идеи – клише е, но дизайнът на един болид наистина изисква отборно усилие в наши дни.
– Какви са първоначалните очаквания спрямо МР4-26?
– Тим: Поставили сме си много амбициозни цели по отношение на аеродинамиката за 2011 г. Винаги искаме да направим нещо повече и сме крайно критични към представянето си, но чувстваме, че с тази кола свършихме добра работа. Идентифицирахме определени области, в които представянето може да се подобри и през следващите седмици задачата ще е да работим по тях, както и по това автомобилът да е издръжлив в началото на първия състезателен уикенд. Това е голямото предизвикателство.