Според техническият директор на тима на ВЪрджин – Ник Уирт, системата за регенериране на кинетичната енергия при спиране (KERS) е прекалено скъпа за ползата, която може да се извлече от нея и именно затова новият Върджин MVR-02 не е оборудван с нея.
„Факт е, че системата е изключително скъпа и изключително тежка, а същевременно ползата от нея е три десети от секундата. Ние обаче търсим 3 секунди“, обясни Уирт, който разкри също и че отборът му се е опитал да копира ауспуховите тръби на новия болид на Рено, но в крайна сметка е решил да използва по-консервативен подход, след като е направил няколко теста на симулатора си.
„Разбираме защо Рено използват това, но за да можеш да го направиш както трябва, трябва да имаш финансовите, техническите и човешките ресурси, с които те разполагат. Затова сме достатъчно доволни от нашето решение.
Естествено, поглеждайки реалистично, няма откъде да намерим липсващите ни 3 или 4 секунди на обиколка само в рамките на зимната пауза, но се надявам, че ще бъдем по-близо до тимовете в средата на колоната тази година„, добави още Уирт.