Екипите от Формула 1 редовно се следят едни други и заимстват различни технически разработки. Двойните дифузьори от старта на сезон 2009 г. се появиха на болидите на три от тимовете и много скоро почти всички останали работеха по свои версии на системата. Миналата година F-duct-ът на Макларън бе забелязан още на изпитанията в Барселона, а в Бахрейн любопитни пилоти надничаха в МР4-25, за да видят за какво става дума и с връщането в Европа дейността по подобни устройства в други фабрики вече течеше с пълна сила. В продължение на няколко старта пък механиците на Ред Бул старателно криеха задната част на RB6, когато колите излизаха на стартовата решетка и с това разпалваха любопитството на съперниците си.
Методи за подобно шпиониране има много, като основният по принцип са снимките. От началото на предсезонните тестове тази година обаче явно и от това се пестят средства (тъй като професионалните кадри, особено на детайли, са скъпоструващо удоволствие) и задачата за наблюдение е възложена на инженери и механици. От Уилямс например пратиха свой човек с фотоапарат на разходка из питлейна на Рикардо Тормо. От Торо Росо обаче не уважиха особено правото на свободна комуникация и директно го изгониха от представянето си!
Другата новост, събираща погледите на техническия персонал понастоящем, е изпускателната система на Рено. Тръбите й са изведени много напред и излизат пред кутиите за радиаторите с цел отработените газове да се използват за увеличаване на аеропритискането. Досега няма преки реплики на устройството, но нищо чудно да се появят в течение на годината.
Необикновените кутии за радиаторите на Макларън МР4-26 също се изучават в подробности. Никой отбор обаче не бърза със сериозни нововъведения, тъй като не е напълно ясно кое от всички ще проработи.
Инженерите и механиците обаче няма да останат без странични занимания и със сигурност ще продължат да надничат по съседните и не толкова близки гаражи.