Шефът по представянето на Уилямс Роб Смедли смята, че с новите правила за 2017 г. ще е по-трудно да се намерят вратички, с които да се спечели много скорост. Според регулациите крилата и дифузьора на болидите ще бъдат много по-широки, а размерът на гумите се увеличава с 25%. Това ще направи колите значително по-бързи, а е възможно съотношението на силите да се промени значително спрямо 2016 г.
При предишните големи промени в аеродинамиката през 2009 г. отборите на Браун GP, Тойота и Уилямс намериха точно такава дупка в правилата и внедриха в колите си т.н. двойни дифузьори. Това даде голямо предимство на екипа на Рос Браун в началото на сезона, а в последствие тимът спечели титлата при конструкторите, а Дженсън Бътън тази при пилотите.
„Всеки път когато има нови правила, тези вратички стават все по-малки. Или поне откакто аз съм в този спорт, заяви Смедли, който през новия сезон ще отговаря и за дългосрочните проекти в тима. – Причината за това е, че техническите регулации са изготвени в голяма степен от хора, които са на високи технически позиции в отборите. И те знаят къде може да има вратички и правят правилата така, че почти да не могат да бъдат намерени такива.”