Работа върху някои аероподобрения по предното крило вършеха във Ферари по време на първата свободна тренировка за Гран при на Австралия днес, докато следобед се съсредоточиха върху по-дълги серии обиколки и сравнение на двата типа гуми с различни количества гориво. И в Скудерията установиха по-нормално износване на Пирели спрямо предсезонните тестове, но не правиха генерални изводи от представянето си досега на Албърт парк преди да са анализирали събраната информация.
– Нищо ново, но да не би да сте очаквали нещо друго? Сесиите всъщност не разкриха реалните сили на отборите. Сутринта Ред Бул бягаха силно, следобед бе ред на Макларън – заяви Фернандо Алонсо, който бе трети и в двете тренировки. – Ние и Мерцедес също бяхме бързи, Уилямс и Рено са конкурентоспособни – страшно много екипи имат шанс за победа. Фокусирах се върху гумите, а те са с малко по-различно поведение от това в досегашните изпитания. Отчасти причината е в специфичните характеристики на асфалта. Ще трябва да сме много гъвкави по отношение на стратегията в надпреварата, тъй като все още знаем прекалено малко за гумите. От видяното днес мисля, че с един комплект ще може да се направят или 10, или 30 тура! Доволен съм от колата ни. В началото предната част бе малко нестабилна и все още нямаме оптимално ниво на сцепление там, но нещата преминаха по-добре от очакваното – допълни испанецът.
Фелипе Маса бе малко по-бавен от Алонсо, с когото си разделиха работата по болида, за са свършат колкото се може повече задачи през трите часа проби.
– Очаквах да дам по-добро време, особено с меките гуми, но пък те бяха в оптимален работен режим едва към четвъртата обиколка. В най-дългите ни серии пък се появяваше дъжд и допълнително усложняваше нещата. Сместа софт е с по-малко от досегашното износване. Трасето определено щади гумите повече от това в Барселона например, където направихме толкова много тестове. Тази година ще е жизненоважно да проучваме поведението на гумите внимателно, писта по писта. Разликата между отделните типове пък е кристално ясна – обясни бразилецът.