Два етапа преди края на рали Португалия 2011 пилотът на Ситроен Себастиен Ожие оглавява генералното класиране. Следва го съотборникът му Себастиен Льоб на 36,8 сек. Трети е Яри-Мати Латвала от Форд на 3:43.7 мин.
Последният ден от рали Португалия 2011 стартира с изминаването на две отсечки, които екипажите ще повторят и след обедния сервиз. В първата от тях най-бърз бе Мико Хировнен с Форд Фиеста RS WRC. Това помогна на финландеца да си възвърне изгубената 4-а позиция в генералното от пилота на Стобарт Матьо Уилсън. Втроро време даде съотборникът на Хирвонен Латвала, който обаче призна, че кара без никакъв риск, а единствено се старае да запази добър ритъм. По време след него останаха Петер Солберг, Мадс Остберг и Матьо Уилсън, който удари скала с предната си лява гума, но за щастие от това нямаше последствия за автомобила. Съотборникът на Уилсън – Х. Солберг пък докладва, че вчерашните проблеми с управлението на колата му са се появили отново.
Ожие и Льоб се класираха съответно 6-и и 7-и в отсечката. Световният шампион обаче призна, че е решил да кара с контролирано темпо и да не подлага съотборника си, който води в генерлното, на излишно напрежение.
Вторият за деня етап бе спечелен от П. Солберг, следван от Латвала, Остберг, Льоб и Ожие. Мико Хирвонен финишира с 10-и резултат, тъй като 10 км преди финала получи повреда в десния заден задвижващ вал на своята Фиеста RS WRC. Това доведе и до промени в генералното, където Хировнен отстъпи 4-ата позиция на Уилсън.
Льоб пък докладва, че на места е било изключително хлъзгава с променящо се ниво на сцепление. По тази причина заедно с навигатора си са направили корекции в записките за отсечката, защото тя ще бъде измината отново като последен етап в състезанието, дори нещо повече, като Power stage, т. е. ще носи точки на трите екипажа с най-бързо време.
Така 2 етапа преди края на състезанието Ожие продължава да води в генералното класиране.