– Гран при на Малайзия се провежда на пистата Сепанг, 56 обиколки (общо 310,408 км).
– Тазгодишната Гран при на Малайзия ще е 13-ото състезание от влизането на кръга в календара на Формула 1. Дебютът е през 1999 г. и е спечелен от Еди Ървайн (Ферари).
– През 2009 г. надпреварата бе прекратена след 31-ата обиколка заради пороен дъжд, направил карането невъзможно. Пилотите получиха половината точки от полагащите се – това се случи за едва пети път в историята на Формула 1.
– Сепанг е писта, изискваща средно ниво на аеропритискане и спирачките не са подложени на прекалено високо натоварване. Има възможности за изпреварване благодарение на ширината й. Включва тесни завои с дълги високоскоростни прави. Комбинацията 1-2 завой може да е особено интересна след старта и в началните обиколки.
– Михаел Шумахер има най-много победи на Сепанг – 3, както и най-много полпозишъни – 5. Рекордът на трасето за една обиколка е на Хуан Пабло Монтоя от 2004 г. – 1:34.223 мин.
– Нюрбургринг е известен преди десетилетия сред пилотите от Формула 1 като Зеления ад. В наши дни трасетата рядко получават подобни наименования, но за Сепанг често се говори като за „пещта“. Средната дневна температура е над 35 градуса. В кокпита стойността се качва до 50-60 градуса. Нивото на влажност е изключително високо, достига 80-90%.
– В нормална надпревара един пилот губи средно 2 кг от теглото си. Изгаря 3000 калории, а сърдечната честота достига върхови стойности от 190 удара в минута. В Малайзия загубата на тегло се увеличава до 4-5 кг и това изисква увеличено приемане на течности – най-вече преди и след състезанието за поддържане на сравнително нормален баланс.
– Страничната сила от 4-4,5G в завоите и при рязко спиране от висока скорост се равнява на 30-килограмова тежест, дърпаща главата и тялото на пилота в най-натоварените моменти.
– Вентилаторите в падока, климатиците в медиацентъра и в сградите на отборите помагат на всички в жегата. Някои от пилотите носят специални жилетки, за да понижат телесната си температура. Мокра хавлия на врата или върху главата е по-конвенционалният вариант за охлаждане.
– Мнозина от физиотерапевтите на състезателите правят специална програма за Гран при на Малайзия, налагаща пристигането на пилотите няколко дни по-рано от обичайно за аклиматизация към екстремните метеорологични условия.
– Охлаждането на автомобилите е почти също толкова важно, колкото и това на пилотите. Задачата на инженерите никак не е лесна в това отношение, тъй като почти две трети от обиколката се изминават на пълна газ.