Пилотите на Мерцедес Михаел Шумахер и Нико Розберг трябва да са много внимателни днес при използването на системата за отваряне на задното крило, защото тя продължава да създава много проблеми, въпреки че тимът пристигна в Куала Лумпур с ново крило, което тимът разработи и за което ClubS1 писа.
Снощи Рос Браун обясни точно какво се случва и какъв е проблемът. При отваряне на крилото челното съпротивление се намалява, защото турбуленцията зад крилото се намалява с откъсването на вихрите зад крилото.
При връщането на горния елемент на задното крило на Мерцедес обаче вихрите зад крилото продължават да се откъсват. С други думи крилото не работи добре и не създава сила на натиск в завоите след участъците, в които крилото е било отворено.
Хидравличният цилиндър си работи добре и изтегля елемента, но самата форма е такава, че оставал прекалено голям процеп между елементите и това води до по-малкия ефект на крилото в завоите.
Неприятно за Мерцедес още е и това, че в Малайзия скоростната кутия вече е така настроена, че до 7-ма да работи в синхрон с DRS, а сега при невъзможността да се ползва, моторът ще действа по-дълго в гранична зона под прекъсвач.