Истинска драма преживяха в Рено по време на днешната квалификация за Гран при на Китай, в която Виталий Петров остана 10-ти, а Ник Хайдфелд е 16-и. Руснакът предизвика спиране на Q2 2 минути преди финала на сегмента, след като спря на трасето. Оказа се, че загубата на мощност (първоначалното съобщение по радиото бе за проблем със смяната на предавките) е предизвикана от прекъсване достъпа на въздух до мотора. Засега в тима смятат, че няма да се наложи смяна на агрегата.
– Крайно съм разочарован и случилото се, тъй като повредата дойде след много бърза обиколка – бях четвърти в края на Q2. Мощността падна и спрях. Пистата ставаше все по-бърза, а времената ми се подобряваха спрямо сутринта. Повредата обаче сложи край на квалификацията ми. Единственото позитивно нещо е, че колата изглежда наистина бързо и се надявам утре да наваксам изоставането – заяви Петров.
Позицията на Хайдфелд логично не отразяваше темпото на R31 – немският пилот се оказа една от жертвите на спирането, предизвикано от съотборника му.
– На опашка като тази преди възобновяването на сесията задължително трябва да си пръв, защото няма много време. Успях да направя една финална бърза обиколка, но се озовах в трафик и турът въобще не беше чист. Никак няма да ми е лесно в състезанието, като се има предвид откъде стартирам. На тази писта обаче може да се изпреварва, така че се надявам на добър старт и да вляза в битката за точки – коментира Ник.
Изчакването на германеца да излезе съвсем в края на Q2 пък бе обяснено с опит да се уцели момент, когато трасето да е в оптимално добро състояние.
– Времето му в Q1 даде основание да предположим, че може да има затруднения да стигне Q3. Затова ни трябваше максимална еволюция на повърхността на пистата. Виталий предизвика червения флаг в най-лошия момент и Ник се озова в истинска лудница. Няма причина обаче да не вземе точки, като имаме предвид скоростта и стартовете на хората ни – бе категоричен главният инженер Алан Перман.