С две точки приключи Гран при на Китай за Виталий Петров, а Ник Хайдфелд остана 12-и в подреждането от третата надпревара във Формула 1 за 2011 г. И двамата пилоти на Рено бяха със стратегия с две спирания в бокса.
– Девета позиция и две точки все пак е нелош резултат, като се има предвид класирането ни в квалификацията. Нещата се получиха по принцип, но сега трябва да видим къде можем да се подобрим. Ще анализираме информацията, ще видим какво се обърка и в Турция ще опитаме да повторим резултатите си от Австралия и Малайзия – коментира Петров.
Хайдфелд въобще не бе доволен от финалната си позиция, въпреки че тя бе изкачване с 4 места напред спрямо мястото, от което стартира.
– Потеглянето ми бе много лошо, но бях доста агресивен в първия завой и си върнах малко от загубеното. Само след няколко тура започнаха проблемите с KERS-а – не можех да използвам пълната му мощност непрекъснато, а това направи и изпреварванията, и защитата ми доста трудни. Смятам, че темпото ни във втората серия с меките гуми не бе твърде лошо, но въпреки това бе трудно да атакувам съперниците пред мен. Затова спрях рано и сложих хард, надявайки се да изляза на чиста писта и да прескоча няколко коли. За съжаление [Серхио] Перес и [Адриан] Сутил направиха боксове в същия тур и това попречи да покажа истинското ни темпо накрая – обясни немският състезател.
Като борба за скорост обобщи представянето главният инженер на тима Алан Перман.
– Виталий се озова в трафик след не особено добър старт. В този момент мислехме дали да прави две или три спирания в бокса, но темпото му изглеждаше нормално, така че се спряхме на две. Той обаче се бореше с колата, когато сложи меките гуми. Проблемът с KERS-а на Ник бе прегряване и системата можеше да се използва от време на време – допълни той.