Очакванията за стратегии с 3 и 4 спирания на пилот в Гран при на Турция за нови гуми се оправдаха напълно. Повечето състезатели дори избраха варианта с 4 бокса, включително качилите се на подиума – победителят Себастиан Фетел, съотборникът му в Ред Бул Марк Уебър и Фернандо Алонсо (Ферари). Германецът поведе от полпозишън на Истанбул парк и всъщност единствен не участва в безбройните битки по трасето. Уебър от своя страна отново се бори до последно – този път с Алонсо, но взе второто място по-малко от 10 тура преди финала.
Само Дженсън Бътън от топекипите бе избрал три спирания в бокса и след финала призна, че това вероятно е била грешната стратегия. Англичанинът просто не можеше да се защитава малко преди края на състезателната дистанция и бе последователно задминат без никакви усилия и от съотборника си Люис Хамилтън, и от Нико Розберг с Мерцедес.
3 стопа обаче помогнаха на Камуи Кобаяши да се добере от дъното на грида до последната точка – той бе предпоследен на стартовата решетка след технически проблем в квалификацията, който не му позволи да запише каквото и да е време.
Очаквано гумите бяха подложени на сериозно натоварване. В края на уикенда температурата на асфалта се вдигна до 30 градуса, но повърхността на Истанбул парк е доста абразивна, а прословутият осми завой има още по-тежки изисквания. Хамилтън в частност получи няколко пъти инструкция по време на състезанието да внимава точно в тази крива, където съсипваше задните си гуми. От Пирели обаче останаха доволни като цяло от поведението на продуктите си. В Турция, където произвеждат гумите си за Формула 1, те бяха похвалени и от управляващия търговските права на спорта Бърни Екълстоун.
– Работата ни бе да създадем смеси, подходящи за 20 писти по цял свят, а натоварванията в осми завой на Истанбул парк определено са максимални и съответно причиняват сериозно износване – сподели след финала моторспорт директорът на италианската компания Пол Хембри. – Затова и сме доволни, че се справихме с предизвикателството и дадохме възможност на отборите да избират сред много стратегически варианти. Всъщност според нас Фетел можеше да спечели и с три питстопа, но сравнително късият питлейн в Истанбул позволява допълнителен бокс без сериозно изоставане. С показаното темпо Себастиан спокойно направи такова спиране, а стратегията му бе използвана и от повечето от останалите тимове – допълни той.