Макларън имат нови неща по болидите си за всеки старт от световния шампионат на Формула 1, заяви инженерният директор на тима Тим Гос в телефонна конференция преди уикенда за Гран при на Испания. Става дума за 10-12 новости, някои от които се забелязват, а други – не толкова.
– Имахме пакет компоненти и за Истанбул – винаги опитваме да ускорим работата. Точно преди уикенда в Турция обаче имахме малък проблем, довел до колебание относно това колко издръжливи ще са елементите. Затова и в последната минута се отказахме да ги ползваме – разясни той.
Сред новите неща за предстоящата надпревара на пистата Каталуния са промени по пода и елементите около него – целта е изчистване на конструкцията в задната част на автомобила. Макларън бяха принудени да се върнат към по-конвенционален дизайн в тази област, след като първоначално планираният им създаде сериозни проблеми в предсезонните тестове. Сега се стараят да изгладят и напаснат всичко.
Гос коментира и планираната забрана за обдухване на дифузьорите при спряно подаване на газ. Изискването няма да важи в Испания, но ФИА ще се постарае то да влезе в сила възможно най-бързо.
– Според мен всички големи отбори използват едни и същи трикове по отношение картите за управление на двигателите – продължи инженерът. – Ако това изискване на ФИА се задейства, определено ще дръпне назад представянето ни. Знам, че същото ще се случи и с основните ни конкуренти, но ми е невъзможно да кажа в каква степен ще бъдат засегнати отделните екипи. Но в момента работим върху последните инструкции на ФИА. Мисля, че можем да реагираме на каквото и да е от тяхна страна сравнително бързо. Не знам обаче дали във федерацията сами са решили да наложат такова ограничение или им е било подсказано, нямам представа.
Инженерният директор на Макларън е поредният човек, който смята, че увеличаването на изпреварванията в състезанията се дължи не само на DRS и KERS, но и на гумите и тяхното износване. За него обаче е особено окуражаващо, че не всички задминавания се случват в зоната, където е разрешено използването на подвижното задно крило.