Начало Автомобили Aston Martin и Zagato с нов модел за юбилея

Aston Martin и Zagato с нов модел за юбилея

52
0
Aston Martin,Concorso d'Eleganza Villa d'Este,zagato

50 години след първият си общ проект, шедьовъра DB4 GT Zagato, британският производител Aston Martin и италианското дизайнерско ателие Zagato отново създават уникален автомобил.

Новото спортно купе с название V12 Zagato ще дебютира пред широка публика на 21 май в рамките на провеждащия се Concorso dEleganza Villa dEste. Проектът е разработен в чест на юбилея от появата на станалия легенда първи съвместен модел през 1961 г.

Автомобилът се подготвя в два варианта – шосейна и състезателна версии, като последната ще вземе участие в 24-часовата надпревара на Нюрбургринг през юни. 

И двете версии се базират на стандартното купе V12 Vantage и се задвижват от 6-литров двигател с мощност 510 к.с. и максимален въртящ момент от 570 Нм. Скоростната кутия е 6-степенна роботизирана.

Външният вид на V12 Zagato обединява в себе си дизайнерските ДНК и на двете компании. Все пак, съвсем нетипично за Aston Martin, изглежда силуетът с много къс заден надвес, линията на покрива, големите странични прорези в калниците и задните светлини. В духа на британците обаче са традиционната радиаторна решетка, фаровете от донора и фирмената линия на страничните стъкла. Характерни за Zagato са пък двата куполовидни издатъка на покрива, над местата за двамата пътници.

Работата по проекта е започнала преди година, след съвместна среща, на която са били обсъдени първите скици. Разработката на дизайна се е водила в студиото на Aston Martin в Гейдън под ръководството на Крис Порит, участвал в разработката и на One-77. Дизайнерите са използвали както компютърно моделиране, така и макети от пластелин, за да получи представа за реалните пропорции, стойката и детайлите на автомобила. Значителна помощ са оказали и инженерите на компанията, защото изискванията са били не просто за красив изложбен екземпляр, а за наистина движещ се бързо автомобил.  

Каросерията е изработена изцяло от алуминий по традиционна ръчна технология, защото да се щамповат такива детайли е невъзможно. Предният калник например се състои от седем елемента, обединени в един детайл, а покривът с двете издатини е заварен от 5 детайла.

Състезателната версия се отличава от гражданската модификация по модернизираното окачване с регулируеми амортисьори Multimatic DSSV, голямо задно крило, малко по-ниско тегло и монтирания в салона ролбар за безопасност. Според предварителна информация, ускорението на колата до 100 км/ч ще става по-малко от 4 сек. В маратона на Нюрбургринг ще вземат участие два автомобила, като единия ще бъде управляван от лично шефа на Aston Martin Улрих Бец.

Планира се и пускането на Aston Martin V12 Zagato в серийно производство, разбира се в съвсем ограничена серия. Ще се предлагат и двете версии (пистова и шосейна), като се очаква цената на модела във Великобритания да надхвърли 200 хил. паунда.