Новият Civic е съзаден, за да стане лидер в безопасността. Екипът от развойния отдел на Hоnda е създал може би най-здравото в компактния клас купе, съчетано с богат набор от системите за активна безопасност на системата Honda Sensing. Очаква се след краштестовете на Euro NCAP моделът да оглави класацията по безопасност.
Изключително здравата платформа е със следващото поколение на структурата ACE™ (Advanced Compatibility Engineering), включваща структурни елементи, които да разпределят още по-равномерно енергията при удар. По този начин пътниците в купето ще бъдат защитени максимално, защото то се отличава с водеща предна, странична и задна устойчивост при удар.
В новото поколение тази структура също включва и технология за противодействие на удара (crash stroke), при която предната решетка е оформена така, че да изтика двигателя надолу и назад при сблъсък. Това ефективно добавя още 80 милиметра противоударна зона, която поглъща вълната с предната част на автомобила и така се намалява проникването й вътре в купето.
Шестте въздушни възглавници предпазват пътниците, като тук са включени и страничните интелигентни, както и i-SRS.
Пасивната безопасност на десетото поколение на Civic е допълнено от пълния арсенал от системи за активна, обединени от Honda SENSING, която за първи път е включена в стандартното оборудване за всички нива.Цялата система използва комбинираната информация от радара, камерата и високотехнологичните сензори, за да предупреждава и да помага на шофьора при потенциално опасно сценарии.
Honda SENSING включва следните технологии:
Спирачна система за предотвратяване на удар (Collision Mitigation Braking System):спира автомобила, ако системата установи, че ударът с предностоящия автомобил е неизбежен. Първо сигнализира звуково, а след това, ако е необходимо, следва автоматично прилагане на спирачно усилие.
Сигнализация за челен удар (Forward Collision Warning): сканира пътя отпред и предупреждава шофьора за евентуален удар. Сигнализира звуково и визуално, за да предупреди шофьора за опасност от потенциален удар.
Сигнализация за напускане на пътното платно: ще установи дали автомобилът се отклонява от актуалното платно, без да е подаден мигач, и ще сигнализира шофьора да коригира поведението си.
Предотвратяване на напускане на платното (Road Departure Mitigation): използва данните от вградената в предното стъкло камера, за да установи дали автомобилът напуска платното. С помощта на електрическия усилвател на волана прилага леки корекции на траекторията на движението, за да върне автомобила в правилна позиция, като в определени ситуации системата прилага и спирачно усилие. Ако шофьорът поеме контрол над ситуацията, системата се изключва автоматично.
Асистент за спазване на пътното платно (Lane Keeping Assist System): спомага автомобилът да се позиционира в средата на платното, по което се движи, като мултифункционалната камера „разчита“ пътната маркировка и системата коригира движението на автомобила.
Адаптивен автопилот (Adaptive Cruise Control): благодарение на него шофьорът има възможност да зададе на електрониката желаната скорост и дистанция от движещия се отпред автомобил.
Разпознаване на пътни знаци (TSR): открива и автоматично разпознава пътните знаци, като ги показва на информационния дисплей.
Интелигентен асистент за скорост:комбинира автоматичния ограничител на скоростта, зададена от шофьора с информацията от TSR, с автоматичното й регулиране спрямо предписанията на пътните знаци.
Интелигентен адаптивен автопилот (i-ACC): водеща технология, дебютирила с 2015 Honda CR-V. Той буквално „предугажда“ и автоматично реагира на промените в движението на останалите автомобили на многолентова магистрала. Използва камера и радар, с чиято помощ предугажда и автоматично реагира спрямо поведението на останалите автомобили в движението. Разработен е след сериозни тестове и проучвания на европейските пътища и навиците на шофьорите. Всичко това помага на новия Civic автоматично да регулира скоростта си, още преди останалите участници в движението да са променили внезапно своята.
Други технологии за безопасност в новия Civic:
Информация за мъртва точка:специален радар установява наличието на автомобил в зоната на мъртвата видимост за шофьора на Civic и сигнализира чрез светлинни предупредителни знаци в двете странични огледала.
Сигнализация за напречен трафик:при движение назад страничните сензори на вашия Civic засичат перпендикулярно приближаващите се автомобили и системата подава сигнал.
Широкоъгълна камера за обратно виждане осигурява отлична видимост, когато се движим назад – обикновеният 130-градусов обзор, 180-градусов, както и ракурс отгоре надолу.
Други стандартни системи включват мониторинг за налягането в гумите, както и стабилизиращ асистент с тракшън контрол.