Още едно финиширане и с двете коли записа екипът на Уилямс в Гран при на Испания, но отново без точки – Пастор Малдонадо бе 15-и, а Рубенс Барикело 17-и на пистата Каталуния. След първоначална загуба на позиция след старта заял заден крик коства ценни секунди на венецуелеца в питлейна. Съекипникът му имаше проблеми както с KERS, така и с износването на гумите. Все пак от тима отбелязаха, че Малдонадо стигна Q3 за първи път, а Рубенс бе с втората по бързина обиколка в надпреварата. Сам Майкъл обобщава случилото се в Испания.
-Какво е обобщението за представянето на FW33 на трасето до Барселона?
– Крайният резултат не бе какъвто искахме, но постепенно се подобряваме спрямо съперниците. Просто трябва да се развиваме по-бързо, за да започнем да постигаме заслужените от екипа позиции възможно най-скоро.
– Предсезонните тестове на тази писта помогнаха ли по отношение на прогреса през уикенда?
– Да, това винаги е от помощ както за настройките на автомобилите, така и за състезателите, когато карат на познато трасе. Всички знаят чудесно конфигурацията не само от тренировките през зимата, но и от това, че са карали там в други серии. Така всъщност можем да се съсредоточим повече върху представянето на колите.
– Пастор стигна Q3 за първи път. Колко добро бе представянето му тогава и каква роля имаше по отношение на увереността му?
– Беше страхотно усилие от страна на Пастор. Не бива да забравяме, че той е дебютант, така че всяко добро представяне помага за изграждане на увереността му, както и да покаже, че е наистина талантлив пилот. Ако в същото време направим болида още по-бърз, то много скоро резултатите ще са видими.
– В надпреварата имаше микс от стратегии с 3 и 4 спирания. Избрахте 4 и за двете си коли. Защо?
– На хартия изглеждаше като че ли няма голяма разлика между двата варианта. Износването на гумите при нас бе доста голямо в последните надпревари, затова избрахме стратегия, имайки предвид най-вече това. Не смятам, че бе погрешна, като се има предвид колко от пилотите в челото на колоната избраха също четири спирания.
– Рубенс даде втората най-бърза обиколка в състезанието. Това има ри някакво значение?
– Точно този тур бе постигнат към края на дистанцията с нов комплект меки гуми.
– Идва Монако. Разработихте ли специален аеропакет за там?
– Имаме доста нови неща, които ще пристигнат в Монако.
– Тревожите ли се за гумите в Княжеството?
– Износването на задните гуми може да се окаже проблем в Монако, но няма как да сме сигурни преди първата тренировка, която е по-късно тази седмица.