Пилотите на Рено Ник Хайдфелд и Виталий Петров допълниха топ 10 на грида за Гран при на Канада, като представянето им бе особено близко: разликата помежду им бе само 0,023 сек. Двамата обаче са с различно ниво на аеропритискане – болидът R31 на германеца е с компромисни настройки в случай, че днес на пистата Жил Вилньов завали.
– Безкрайно щастлив съм, тъй като смятам, че извлякох възможния максимум. Всъщност карах с повече аеропритискане от нормално, тъй като поехме известен риск. Направихме някои малки напасвания по колата и съм по-доволен от поведението й със суперсофт – вече свикнах с тях и това пролича във времената ми за обиколка. Ясно е, че винаги искаш да си по-напред от девето място, но пък и топ 10 е достатъчен резултат, който ще опитаме да подобрим в състезанието – коментира Хайдфелд.
Петров от своя страна сподели, че температурата на асфалта бе значително по-ниска в сравнение със свободните тренировки и е имал затруднения със загряването на гумите.
– В резултат на това нямах прилепяне и губех време. Достигането на Q3 обаче е чудесно, особено след грижите ни в Монте Карло – допълни Виталий.
Изразеното от пилотите задоволство пък се различаваше от реакцията на отбора – главният инженер Алан Перман заяви, че пета редица няма как да удовлетворява хората в Рено.
– Трябва да работим по-здраво, за да се представим по-добре. Трудно е да се каже дали промяната в температурите повлия на скоростта ни, но в надпреварата времето определено ще има съществена роля. Точно поради тази причина избрахме различни реглажи за Ник и Виталий. При валеж ни е разрешено да променяме единствено параметрите на охлаждането и това също допринесе за решението. При всички положения единият ни пилот трябва да е в силна позиция – сподели Перман.