Сезон 2011 г. във Формула 1 вече е в разгара си, а един от иначе постоянните претенденти за титлите в Гран при – Ферари – все още изостава от съперниците и представянето далеч не е такова, каквото всички са свикнали да виждат от Скудерията. Проблемите на отбора личат ясно и от предприетите стъпки за преструктуриране на техническите отдели, като дори се заговори за освобождаване шефа на екипа Стефано Доменикали. Италианецът, който пое изцяло управлението на Ферари през 2008 г. обаче, не се колебае при отговора на въпроса дали се страхува от уволнение:
– Не. Честно, не се страхувам.
Ръководството на Доменикали често предизвиква реакции у представителите на медиите и най-вече тифозите на Ферари, особено при липсата на успехи. Тази година отборът вече бе обвинен в липса на въображение и прекален консерватизъм в подхода към болида за сезон 2011 г. Никой обаче не очакваше толкова голямо изоставане и проблемите с аеродинамичния тунел, заради които резултатите от изчисленията нямаха почти нищо общо с тези на писта. Затова и Скудерията се намира в незавидната позиция възможно най-скоро да определи приоритетите си – дали да продължава да се бори в тазгодишния шампионат или директно да насочи усилията си към следващия сезон.
– Следващите два или три старта ще са решаващи. Те ще ни покажат дали може въобще да мислим за нещо по-съществено тази година или е по-добре да се съсредоточим върху колата за 2012 г. Аз съм оптимист, но и реалист в същото време – Ред Бул са наистина страшно силни – обясни Доменикали в интервю за бразилския Estadao.
Фернандо Алонсо спомена наскоро Гран при на Великобритания като момента, когато отборът му ще е наясно какво се случва. Надпреварата на Силвърстоун е на 10 юли, така че най-късно до средата на следващия месец в Маранело ще знаят върху какво трябва да съсредоточат работата си.
Двукратният световен шампион обаче е водещия пилот в тима, призна Доменикали, продължавайки да твърди, че във Ферари няма разделение и различно третиране на състезателите:
– Фелипе просто по-трудно свиква с кола с по-малко аеропритискане. Но върху него не се оказва натиск, той има пълната ни подкрепа. Във Ферари сме лоялни и търпеливи, така че само от него зависи да си върне увереността в кокпита в името на бъдещата си кариера.
Що се отнася до слуховете, че от Маранело са потърсили контакт с Нико Розберг във връзка с евентуално преминаване на германеца във Ферари, то Стефано ги отхвърли напълно.
Повече подробности за развитието на Ферари може да откриете в последния брой на списание ClubS1 – 139 (юни, 2011 г.).