Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Бътън пръв в драматичната и хаотична Гран при на Канада

Бътън пръв в драматичната и хаотична Гран при на Канада

49
0
Себастиан Фетел

Дженсън Бътън (Макларън) спечели драматичната и хаотична Гран при на Канада, след като Себастиан Фетел изпусна Ред Бул-а си броени завои преди финала на надпреварата, прекъсвана безброй път и от излизания на кола за сигурност и двучасово чакане да спре проливния дъжд.

Радостта на англичанина бе безкрайно голяма, особено като се има предвид, че претърпя два инцидента (които ще се разследват след финала) и имаше общо 6 питстопа (един от тях наказание)!

Гран при на Канада бе рестартирана след повече от два часа чакане дъждът на пистата Жил Вилньов да престане и условията да се нормализират. По ирония на съдбата точно когато пилотите се върнаха в кокпитите си, отново заваля, но рейс контролът пусна колоната зад колата за сигурност под бурните аплодисменти на безкрайно търпеливата и определено невероятна публика, справила се и с пороя, и със скуката по трибуните.

Всички автомобили бяха отново с гуми за мокро трасе, а Фелипе Маса съобщи на състезателния си инженер, че видимостта е сравнително добра.

В края на 34-ата обиколка сейфти карът най-после се прибра в бокса и надпреварата тръгна за пореден път. Част от състезателите моментално направиха спирания в бокса за интермедии, но те бяха от втората половина на подреждането в този момент.

Камуи Кобаяши пък успя да защити втората си позиция от Маса. Двамата заедно с по-голямата част от състезателите в топ 10 спряха в пита в 37-ата обиколка (с изключение на Фетел). И тогава поредната кола за сигурност се появи на пистата, след като Дженсън Бътън и Фернандо Алонсо се удариха в третия завой. Англичанинът спука предна лява гума, докато испанският състезател остана върху бордюр. Точно в този момент Фетел влезе в бокса и се върна отново начело на колоната.

Редът при прибирането на сейфти кара в 41-ия тур бе Фетел, Кобаяши, Маса, Хайдфелд, Ди Реста, Уебър, Шумахер, Петров, Сутил, Розберг.

Шумахер изпревари Уебър обиколка по-късно, а Сутил удари Нико, който се съмняваше дали не е спукал гума. Ди Реста пък строши предното си крило в Рено-то на Ник Хайдфелд и бе принуден да влезе в пита, за да смени носа на болида си. Минута след това Адриан бе наказан (с преминаване през питлейна, ударът с пилота на Мерцедес също отиде за преглед при стюардите) за изпреварване на съперник зад колата за сигурност, а инцидентът между Алонсо и Бътън остана за разследване след финала, също както и удара между Дженсън и съотборника му Люис Хамилтън.

В 45-ата обиколка пък бе съобщено, че вече е разрешено използване на подвижното задно крило, след като условията се бяха подобрили достатъчно. 6 тура след това и Ди Реста разбра, че също е санкциониран с преминаване по алеята пред боксовете (заради сбутването с Хайдфелд).

Междувременно Маса опита да изпревари Кобаяши за пореден път и докато се бореха, Михаел Шумахер ги задмина и двамата, спечелвайки третата позиция, но веднага след това влезе в пита заедно с още няколко пилоти – вече за сухи гуми. Фелипе обаче се удари в мантинела, след като сложи суперсофт и се върна в бокса, за да смени носа. А след серията питове Фетел продължи да е начело (това като че ли бе единственото нещо, което не се промени от началото до края на състезанието), следван от Шумахер, Уебър, Бътън. Точно зад англичанина Хайдфелд блъсна Кобаяши и отпадна, а… на пистата пак излезе кола за сигурност! По трасето имаше прекалено много отломки и трябваше маршалите да ги посъберат.

Поредният сейфти кара влезе обратно в пита в края на 60-ата обиколка, след което Уебър моментално притисна Шумахер, а много близо зад тях се движеше Бътън. Австралиецът задмина седемкратния световен шампион 6 тура преди финала, но му върна позицията, тъй като пресече напряко шикан. Марк имаше същия проблем при спирането и в следващата обиколка, а това позволи на англичанина да го изпревари. Дженсън взе и второто място малко след това, откъсвайки се бързо след това от Михаел и Уебър. Пилотът на Ред Бул пък се успокои малко и успя най-накрая да отнеме мястото на Шумахер.

Истинската драма обаче се случи броени завои преди финала, когато Фетел изтърва колата си, почти излетя и Дженсън прелетя покрай него. Пилотът на Ред Бул все пак се върна на трасето и финишира втори. Заедно с тях на подиума се качи Марк Уебър.