Впечатляващо е само едно от определенията за Гран при на Канада, в която имаше непрекъсната драма, множество излизания на колата за сигурност и гумите отново бяха с централна роля за представянето на отделните отбори и пилоти. Победителят Дженсън Бътън имаше цели 6 спирания в бокса на финала (едното от тях бе наказание преминаване през питлейна), като използва три типа гуми от гамата на Пирели в рамките на състезателната дистанция. Пилотът на Макларън бе чак 21-и в началото, а в последната обиколка изпревари допусналия грешка Себастиан Фетел (Ред Бул).
Пороите на пистата Жил Вилньов принудиха рейс контрола да стартира надпреварата с кола за сигурност и това означаваше задължителни гуми за мокро трасе за всички екипи. Бътън пръв сложи интермедии в осмия тур – тази смес за първи път се появи на писта в състезателни условия. Малко по-късно кръгът бе спрян заради излезлия се на трасето порой и при рестарта всички отново бяха с гуми за много мокра настилка. След още един стинт с интермедии в края състезателната линия беше достатъчно изсъхнала, за да бъде избрана супермеката смес.
Борбата за подиума в последните обиколки бе крайно напрегната, а финалът дойде близо 4 часа и половина след старта на надпреварата!
– Това бе една от най-невероятните и непредсказуеми Гран при, наблюдавани през този сезон, а местата на почетната стълбичка бяха решени в последния тур. Най-накрая имаше състезание на мокра писта и то показа ефективността на гумите ни, предназначени за такива условия. Стратегиите бяха особено интересни за наблюдаване, като освен Бътън и Фетел Камуи Кобаяши направи фантастично каране – сподели моторспорт директорът на италианската компания Пол Хембри.