Начало Рали WRC – рали Акрополис 2011 – ден 2 – Льоб начело, състезанието...

WRC – рали Акрополис 2011 – ден 2 – Льоб начело, състезанието се решава в последния ден

35
0
рали Акрополис 2011,Себастиен Льоб

Вторият ден от рали Акрополис 2011 приключи с водач пилотът на Ситроен Себастиен Льоб. Във временното генерално класиране го следва съотборникът му Себастиен Ожие (+2,2 сек.) и пилотът с частен Ситроен DS3 WRC Петер Солберг (+20,9 сек.).

Най-добре в подреждането от състезателите с Форд Фиеста RS WRC е Мико Хирвонен, който изостава от лидера с 22,4 сек. Съотборникът му Яри-Мати Латвала за съжаление още от сутринта имаше технически проблеми и изостана значително.

Вторият ден от надпреварата в Гърция, 7-и кръг от тазгодишния световен шампионат, се състоеше от общо 7 скоростни отсечки. Последната от тях бе етап, който се кара на тъмно и бе в непосредствена близост до центъра на ралито в Лоутраки. Може би това бе една от причините, поради които той събра огромна публика и дори стартът му закъсня малко, заради зрители по трасето.

Всъщност, лидер с разлика пред втория Льоб от 51,6 сек. при началото на деня бе Петер Солберг. Норвежецът обаче имаше сериозни трудности със запазването на преднината си предвид факта, че стартираше пръв и чистеше макадамовото трасе.

В резултат от рокадите през деня преди последния етап, който бе нощен, Ожие водеше във временното генерално класиране, следван от Льоб (+15,1 сек.), П. Солберг (+22,6 сек.) и Хирвонен (+35,4 сек.).

При финалната отсечка обаче според официалната информация Ожие се е оплакал, че губи време поради вдигналия се прах от предходните коли на трасето. В резултат съотборникът му Льоб се озова начело, което значи, че утре ще стартира пръв и респективно ще губи време спрямо останалите пилоти, защото ще чисти пътя.

В края на деня Хирвонен, който заема 4-ата временна позиция, бе доволен от развоя на събитията и сподели, че утре все още е възможно да се бори за по-добро класиране. Естествено, финландецът взе предвид и изгодната си стартова позиция за последния ден от рали Акрополис, както и малките разлики между четиримата пилоти в челото на класирането.

Позициите от 5-а до 7-а се заемат от Хенинг Солберг, Матьо Уилсън и Кими Райконен, който сподели, че ден 2 е преминал много по-добре за него в сравнение с началния.

За Яри-Мати Латвала денят предложи негативни емоции още в самото начало. По време на първата отсечка финландецът получи повреда в турбото. Това, прибавено към вчерашните му проблеми, го смъкна доста назад в класирането. Въпреки всичко колата на Латвала издържа до обедния сервиз, когато механиците му успяха да отстранят проблема и следобед той записа две етапни победи, едната от който в нощния етап.

Утре е последният ден от рали Акрополис 2011. Екипажите имат за задача да изминат общо 5 специални етапа, последният от който е т. нар. Power Stage или отсечката, която носи бонус точки на първите трима с най-добри времена.