Ред Бул окупираха първа редица за утрешната Гран при на Европа, като Себастиан Фетел спечели полпозишъна пред съотборника си Марк Уебър. Зад тях се класираха Люис Хамилтън с Макларън и Фернандо Алонсо (Ферари).
Температурата на въздуха в началото бе 27 градуса, а тази на асфалта – 44, значително по-висока спрямо сутринта в последната свободна сесия. Пилотите на Макларън изчакаха най-много с първите бързи турове (от състезателите на топекипите), след като така и не се справиха сутринта с гумите. Дженсън Бътън и Люис Хамилтън още вчера имаха грижи с поведението на колите си със смесите медиум и софт, както и с баланса. Днес преди квалификацията шампионът за 2009 г. все пак бе по-доволен след направените промени, но не и съотборникът му.
Към края на първия сегмент от тренировката за разпределение местата на стартовата решетка и двамата пилоти на Мерцедес Нико Розберг и Михаел Шумахер, както и Маса, сложиха меки гуми. Бразилецът бе много бърз с тях и даде най-доброто време за тези 20 минути – 1:38.413, а след него бяха Фетел, Шумахер и Хамилтън.
От битката отпаднаха пилотите на три малки екипа (сред тях начело отново бяха тези на Лотус – Хейки Ковалайнен и Ярно Трули) плюс Хайме Алгерсуари, който очевидно изживява пореден труден уикенд и това неминуемо отново ще доведе до раздухване на слуховете за това, че съвсем скоро може да загуби мястото си в Торо Росо. Трули пък се завъртя, но за късмет без сериозни последици. Този път освен това всички бяха в рамките на 107% от най-бързото постижение.
Изненада бе времето на Марк Уебър, наредило го 16-и в Q1. Австралиецът бе опасно назад в подреждането само минута и половина преди края на 20-те минути, а последното му усилие не го изведе кой знае колко по-напред.
Q2 бе спряна 7 минути след старта си, тъй като Пастор Малдонадо получи повреда и маршалите трябваше да изнесат спрелия Уилямс от трасето. В този момент Фетел бе начело пред Хамилтън, Бътън и Алонсо. Спирането на сесията бе повод за разочарование във Ферари, тъй като и двамата състезатели на Скудерията бяха в добри бързи обиколки в този момент. При 4-о и 7-о време за Фернандо и Маса инженерите трябваше да решат дали да се прави по още една серия или да се разчита на вече дадените времена. В крайна сметка бразилецът излезе с нов комплект софт, но не завърши квалификационния тур и съответно не подобри позицията си.
Адриан Сутил пък измести в последните секунди Виталий Петров (Рено) от топ 10.
Така борбата за първите пет редици на грида за Гран при на Европа стигна решителна фаза. Първи на трасето излязоха Алонсо (с нови гуми софт) и Маса (с комплекта гуми от последното си излизане в Q2), последвани скоро и от съперниците си. Шумахер, Розберг, Хайдфелд и Сутил изчакваха в боксовете си.
Фернандо даде 1:37.454, но Хамилтън се оказа по-бърз с 0,074 сек преди Фетел да свали повече от 0,4 сек от времето на Люис. Зад световния шампион подреждането бе Хамилтън, Алонсо, Уебър, Бътън, Маса. Розберг даде седмо време, а съотборникът му, както и Хайдфелд излязоха по-малко от 3 минути преди финала. Сутил така и остана в пита си, Ник също не даде време в Q3.
Последните квалификационни турове доведоха единствено до второ място за Уебър, който ще се нареди до съотборника си на първа редица утре.