Липса на темпо и скорост по улиците на Валенсия лиши Рено от добро класиране – екипът трябваше да се задоволи с десето място и една-единствена точка, взети от Ник Хайдфелд.
Виталий Петров бе още по-назад, на 15-а позиция. И двамата бяха със стратегии с по три спирания в бокса, като руснакът се оказа сред малцината, рискували да тръгнат с медиум от началото на състезанието.
– Днес стартът ни коства скъпо. Загубих позиция спрямо Адриан [Сутил] и трябваше да се боря здраво, за да не загубя още. Финиширах там, където се намирах горе-долу през цялата надпревара. Успях веднъж да изпреваря Сутил, но след това той използва DRS-а си и за съжаление нямах повече шанс да го атакувам. Точката си е точка, но не очаквах да съм зад Форс Индия и Торо Росо – заяви Хайдфелд.
Петров от своя страна бе изненадан колко бързо се износиха гумите му днес, отбелязвайки, че някои от съперниците му са направили само по два пита, а на него са му трябвали три.
– Знаем, че скоростта ни не бе фантастична, но пък този уикенд набеляза областите, в които трябва да положим повече усилия. Инцидентът с [Михаел] Шумахер не доведе до спукване на гума. Той като че ли просто не можа да спре за първия завой. За щастие го видях в огледалата и въпреки това имаше лек контакт – обясни Виталий, в чиято кола е имало теч на вода към края на надпреварата.
Главният инженер на екипа Алан Перман допълни, че руснакът загуби четири позиции още на старта заради твърде ранно качване на предавка, както и че двамата пилоти определено са имали проблеми в нискоскоростните завои по улиците на Валенсия.
– Температурите бяха високи, но точно с тях нямахме грижи. Към края на състезанието обаче разходът ни на гориво се качи сериозно, тъй като се опитвахме да наваксаме изоставането си. Точката все пак е важна, тъй като ни помага да останем пред Мерцедес в класирането при конструкторите – заяви и отговарящият за двигателите в тима Рикардо Пентеадо.