Сагата с променените технически правила по отношение обдухването на дифузьорите във Формула 1 с изгорели газове при спряно подаване на газ не стигна приемлив финал днес, но ситуацията очевидно дразни всички, засегнати от забраната. Ред Бул бяха очевидно вбесени (макар да не го признаха) от връщането на изискването за максимум 10% отворена дроселова клапа. В Макларън пък първо се засегнаха от това, че ФИА е разрешила на съперниците с двигатели Рено по-голямо отваряне, а след това заявиха, че така или иначе времето на промяната е ужасно.
В началото на срещата с екипа от Уокинг на пистата Силвърстоун Мартин Уитмарш помоли да вземе думата преди да са зададени каквито и да са въпроси, за да уточни някои основни неща, касаещи екипа му.
– Държа да ви кажа, че ние не сме нито щастливи, нито удовлетворени, а съвсем разочаровани от днешния ден – започна изложението си англичанинът. – В крайна сметка работихме и развивахме колата си, имайки предвид системата за обдухване, а напоследък се случиха толкова много промени. Даже за нас е трудно на моменти да следим развоя на събитията. Простата истина е, че автомобилът ни не е достатъчно бърз в момента. В това отношение сме изцяло реалисти – положението е такова, каквото е. Утре ще ни е много, много трудно, но ние сме свикнали да печелим състезания, не да се борим за задни позиции. Моля ви да разберете, че наистина нямаме достатъчно скорост в момента, но няма друг отбор в света, който да може да се възстанови по-добре и по-бързо от нашия. Каквито и да са правилата, ние ще се адаптираме. Сега основната цел е да си върнем конкурентоспособността възможно най-бързо, макар аз лично да не знам точно кога ще стане това – каза още шефът на тима от Уокинг.
Той не пропусна да отбележи, че преди година и малко никой не протестираше срещу обдухваните дифузьори, но понякога параноята властва сериозно в света на Формула 1 и предизвиква сериозни сътресения.
– А нещата въобще не са прости. Може някои да си мислят, че просто промяна в софтуера или настройките му са достатъчни, но всъщност въобще не е така. Ако минете покрай гараж ни до края на уикенда, загледайте се – хората ни не сменят просто нещо в компютрите, а цял куп системи и елементи по колите. Като цяло никой не очаква промени в правилата по средата на сезона и поради тази причина смятам, че можем да простим на аеродинамиците, задето се съсредоточиха в област на развитие [като обдухването на дифузьорите], която преди година и половина никой не атакуваше. Утре ще има отново среща на техническата група, а след това смятам, че ще има още много обсъждания. При виждането ни тази сутрин като че ли имаше общо съгласие, че би трябвало да се върнем към варианта от Валенсия. Според мен повечето хора мислят, че това е най-честният и уместен вариант засега. Разбираем е обаче и фактът, че имаше отбори, протестиращи срещу това. Все пак срещата се проведе 45 минути преди квалификацията, а трябва да се мисли какво е възможно и от чисто човешка гледна точка – допълни англичанинът.
Във Валенсия на отборите бе забранено да променят картите за управление на двигателите между квалификацията и състезанието. От ФИА пък вече обявиха, че ако отборите са единодушни, то федерацията е готова да въведе това изискване до края на сезона.