Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Факти и цифри преди Гран при на Германия

Факти и цифри преди Гран при на Германия

40
0
Нюрбургринг

Гран при на Германия е 10-ти кръг от тазгодишния шампионат на Формула 1 и се провежда този уикенд на пистата Нюрбургринг. Ситуацията във временното генерално класиране след надпреварата във Великобритания не се промени особено: Себастиан Фетел (Ред Бул) остана начело с 204 точки и с огромен аванс от 80 пункта пред съотборника си Марк Уебър. Трети е Фернандо Алонсо с Ферари (на 112 точки разлика от германеца).

Нюрбургринг се намира на 100 км южно от Кьолн и за първи път посреща кръг от Формула 1 през 1951 г. Предстоящата надпревара ще е 25-та от сериите там. В оригиналния си вариант трасето е дълго убийствените 22 км, има повече от 170 завоя и е известно като Зеления ад.

Шестима немски пилоти започват днес тренировки за Гран при на Германия: Тимо Глок, Ник Хайдфелд, Нико Розберг, Михаел Шумахер, Адриан Сутил и Себастиан Фетел. Седмото попълнение е третият състезател на Форс Индия Нико Хюлкенберг.

Нюрбургринг винаги е предизвикателство, обикновено заради времето, което често се променя, независимо кога точно в календара е поставен стартът – коментира рейс директорът Чарли Уайтинг. – Зоната за използване на DRS ще е на правата преди тесния шикан и би трябвало да видим някои добри изпреварвания. В първия завой обикновено също има доста екшън, осигурен от наличието на няколко възможни траектории за преминаване.

 

–          Няма особени изисквания по отношение настройките на двигателите специално за Нюрбургринг. Избират се реглажи за обща добра гъвкавост на моторите.

–          Спирачките трябва да работят особено добре, за да могат пилотите да атакуват шикана преди последния завой.

–          Високоскоростната смяна на посоката изисква да се обърне сериозно внимание на окачването. На Нюрбургринг то е малко по-твърдо спрямо основните настройки. Бордюрите не могат да се използват кой знае колко и не влияят на реглажите.

–          Нужното ниво на аеропритискане е съпоставимо с това на Силвърстоун – по-високо от средното.

–          Отборите ще имат на разположение гуми от типовете медиум (с бели лога) и софт (обозначени с жълто). Същата комбинация бе използвана за Гран при на Европа във Валенсия. Средната по твърдост смес от гамата е избрана заради наличието на разнообразни завои, преминаващи се с различна скорост.

–          Само три писти са били домакини на Гран при на Германия: Хокенхайм (32 пъти), Нюрбургринг (24) и една-единствена надпревара се правежда на Авус през 1959 г. 8 години разделят последния старт на старата Нордшлайфе и първия на новата писта Нюрбургринг. Страховитата катастрофа на Ники Лауда през 1976 г. прекратява провеждането на състезания на трасето, за да се направят промени и то да стане по-сигурно. След подновяване на състезанията, те носят различни имена: Гран при на Германия (1985, 2009), Гран при на Европа (1984, 1995, 1996, 1999-2007), Гран при на Люксембург (1997, 1998)

–          Рекордът за обиколка на Нюрбургринг Нордшлайфе в конфигурацията, дълга 20,832 км, принадлежи на Стефан Белоф с Порше 956 – 6:11.13 мин. Даден е в тренировка за 1000 км на Нюрбургринг през 1983 г.

–          До 2010 г. Михаел Шумахер бе единственият немски пилот, печелил световната титла във Формула 1. Миналия сезон Себастиан Фетел стана най-младият състезател в историята на спорта, покорил върха в Гран при. Титлите на двамата са общо 8. Шумахер има 7: първите две взима с Бенетон (1994 и 1995 г.), следващите пет са последователно спечелени с Ферари от 2000 до 2004 г. Общо 119 са победите на немски пилоти в Гран при – постижението отстъпва единствено на това на британците, които имат 214. Рекордът принадлежи на Шумахер с 91 успеха. Останалите са на Манфред фон Браухич (2), Йохен Мас (1), Хайнц-Харалд Френцен (3), Ралф Шумахер (6) и Себастиан Фетел (16).

–          Петима пилоти, печелили Гран при на Германия, ще се състезават този уикенд: Михаел Шумахер (1995, 2002, 2004, 2006), Рубенс Барикело (2000), Фернандо Алонсо (2005, 2010), Люис Хамилтън (2008), Марк Уебър (2009)

–          Маркус Винкелхок предизвика фурор през 2007 г. по време на Гран при на Европа, когато поведе в надпреварата, тъй като единствен бе с мокри гуми на мокрото трасе. Той остана начело в продължение на 6 тура след рестарта на състезанието преди да отпадне с повреда в хидравликата.