Начало Автомобили BMW представи визиятa си за мобилност от бъдещето

BMW представи визиятa си за мобилност от бъдещето

39
0
BMW,concept

Месец и половина преди официалния дебют пред широка публика, компанията BMW представи официално два концептуални автомобила, представители на новия суб-бранд на марката BMWi. Той бе създаден за разработка на хибридни и електрически автомобили, а първите му два модела демонстрират основните характеристики на бъдещите серийни автомобили с електрическо задвижване на марката.
Първият е компактен градски електромобил i3, чието серийно производство ще стартира през 2013 г. в завода на компанията в Лайпциг.
Малката кола е построена върху алуминиево шаси и има карбонова структура на каросерията, което е довело и до ниското тегло на автомобила от 1250 кг.
BMW i3 се задвижва от електромотор с мощност от 125 кВт (170 к.с.) и максимален въртящ момент от 250 Нм. Той е монтиран на задната ос и получава енергия от литиево-йонни батерии, намиращи се в централната част на пода.
Моделът се ускорява до 100 км/ч за 7,9 сек, а максималната скорост е ограничена на 150 км/ч, за да се ограничи прекалено бързото разреждане на акумулаторите.
Пробегът с едно зареждане варира от 130 до 160 км, а зареждането от битовата мрежа с напрежение 220 волта заема шест часа. В режим бързо зареждане 80% от капацитета на батериите се достигат само след един час. BMW i3 разполага и със система за рекуперация на енергията при спиране.
Ежедневната му употреба е улеснена и от 4-те пълноценни места в салона, отварящите се в противоположни посоки врати и багажникът с обем от 200 литра.
Бъдещето на спортните модели на марката пък олицетворява BMW i8, чието серийно производство е насрочено за след три години.
Колата е с 2+2 места, построена също върху шаси от алуминий и панели на каросерията, изработени от подсилени с въглеродни влакна композити.
Автомобилът използва технологията Plug-In-Hybrid, комбинираща електромотор и двигател с вътрешно горене със сумарна мощност от 354 к.с.
Бензиновият агрегат е 3-цилиндров 1,5-литров с турбокомпресор и максимална мощност от 220 к.с. (300 Нм). Той работи в комбинация с трансмисия с два съединителя и задвижва задните колела. Предните колела се задвижват от модифицирана силова установка от BMW i3, комбинирана с двустепенна трансмисия.
Комплектът от литиево-йонни батерии е монтиран в средата на спортната кола, осигурявайки идеално разпределение на масите в съотношение 50/50. В i8 се монтирани и система Старт/Стоп и се използва рекуперация на кинетичната енергия при спиране.
Комбинираното задвижване ускорява BMW i8 до 100 км/ч за 4,6 сек, а максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч. Само на електротяга колата може да измине 35 км. Средният разход на гориво е сведен до 2,7 л/100 км., а нивото на въглероден двуокис е 66 гр/км. За пълно зареждане на акумулаторите от битовата мрежа са необходими 1 час и 45 мин.