Уникална стратегия даде предимство за тима на Ситроен в днешния първи ден на рали Германия, 9-ти кръг от WRC.
След неговото приключване с финала на шестия скоростен етап лидер е Себастиен Льоб, който има аванс от 7,4 сек пред съотборника си Себастиен Ожие. Трети, на 1:18,4 сек, остана големият им съперник от Форд – Мико Хирвонен.
Имайки на разположение тази сутрин по меки и твърди гуми за отсечките, пилотите на Оливие Кенел напуснаха сервиза за първия етап с 4 меки гуми, но след това смениха тези отляво с по-твърдата смес. Така, както обясниха, се предпазиха от евентуално прегряване на меките гуми, а DS3 се справи много добре. За втория етап, в който валеше, французите се върнаха към ползването на 4-те меки гуми и започнаха да трупат преднина.
Ник Шорок от Мишлен и много от съперниците коментираха, че такова нещо не са виждали, но от Ситроен го тествали, а и Кенел бил правили подобни неща с рали тима на Пежо.
В същото време съперниците от Форд имаха проблеми. Яри-Мати Латвала бе най-бърз в първата отсечка тази сутрин, като използва твърдите гуми, но във втория етап загуби скорост с тях, а в третия – спука гума. Започнаха и неприятности с мотора. На обяд механиците смениха свещите, но двигателят продължи да не работи добре и в крайна сметка нямаше никакъв шанс.
Съотборникът му Хирвонен пък се удари в стена в четвъртата отсечка и продължи с напрежение в окачването. Завърши все пак деня на малко повече от минута зад лидерите.
Веднага след него пък се подредиха пилотите на Мини – Дани Сордо и Крис Мийк.
В съботния ден са предвидени за преминаване още 8 отсечки.