Дженсън Бътън очаква екипът му Макларън да е сред най-бързите отбори в предстоящата Гран при на Белгия. Световният шампион във Формула 1 за 2009 г. обяснява в интервю, разпространено от пресофиса на тима, за лятната си ваканция и очакванията си за състезанието на Спа-Франкоршамп.
– Как премина ваканцията?
– Бях на Хаваите – едно от най-любимите ми места в света въобще. Времето бе фантастично и изкарах невероятни 10 дни, макар че отделих време да напиша една реч: бях кум на един приятел, който се ожени, а сватбата бе веднага след почивката. Като цяло беше страхотно.
– Готов ли да се върнеш на писта?
– 4 седмици извън колата са дълго време и определено съм готов отново да се състезавам. Но беше важно да си починем, особено момчетата в отбора. Като се замислиш колко упорито се работи в отбора и как преобърнахме представянето на МР4-26, то всички съвършено заслужено и с право изкараха известно време със семействата и приятелите си.
– Очакваш ли с нетърпение уикенда на Спа-Франкоршамп?
– Всеки пилот очаква предизвикателството на Спа. Това е една от класическите писти в календара: кара се с много висока скорост. Не се налага да реагираш толкова бързо, колкото на Сузука, защото няма толкова много сериозни смени на посоката, но въпреки това е феноменално трасе. Усещането да постигнеш добър тур на него е страхотно.
– Смяташ ли, че МР4-26 ще е конкурентоспособен?
– Надявам се да сме конкурентоспособни на всички писти от сега до финала, но смятам, че колата ще е особено бърза на Спа поради няколко причини. Първо, новото ни задно крило би трябвало да ни даде страхотно представяне точно там. Второ, за белгийската писта е необходим двигател на ниво, а ние имаме такъв – Мерцедес. Според мен ще сме сред най-бързите.
– Как ще използваш DRS в квалификацията?
– Не знам точно какво ще правим. Няма обаче пръв да се пробвам да карам със системата през Червената вода! Но някой със сигурност ще пробва, тъй като има сериозен потенциал. През Пуон вероятно ту ще се включва, ту ще се изключва. Нужно е максимално аеропритискане в първата част от кривата преди да отвориш крилото за остатъка от завоя, за да увеличиш скоростта си. В Бланшимон също не е съвсем сигурно какво ще се случи, така че ще има доста мислене по време на обиколката.
(ФИА всъщност забрани използването на DRS в Червената вода – б.р.)
– Смяташ ли, че времето ще окаже влияние през уикенда?
– Ардените имат свой собствен микроклимат и трябва винаги да се оглеждаш за облаци. А и не дъждът е проблем, а фактът, че в една част на пистата може да е мокро, а в друга – сухо. Това все пак е най-дългото трасе в календара. Тогава се налага да преценяваш и решаваш дали да влезеш за интермедии или да останеш със сликове, както се случи в Унгария. Стратегията буквално се разпада в подобни ситуации и трябва да се реагира на секундата.