Пирели не останаха никак доволни от ситуацията, в която се озоваха вчера броени часове преди старта на Гран при на Белгия. От началото на сезона в италианската компания се стараят зрителите, следящи световния шампионат на Формула 1, да са напълно наясно, че продуктите им издържат по-кратко време от тези на предишния доставчик Бриджстоун единствено поради факта, че са създадени според изискванията на отбори и пилоти.
Целта бе да се избегнат тягостните процесии, получаващи се преди време заради прекалено високата издръжливост на гумите. Тя бе постигната и Пирели получаваха непрекъснато похвали от всички страни до вчера, когато от Ред Бул поискаха да сменят предните гуми на колите си с презумпцията, че са прекалено повредени в квалификацията. Това не се случи, след като ФИА не разреши, но спортният директор на Пирели Пол Хембри даде да се разбере, че „биковете“ не са следвали указанията на хората му и грижите са причинени в най-голяма степен от настройките на RB7.
– Проблем с блистъринг (от англ. blister – мехур, пришка) съществуваше, но сме убедени, че подобно нещо няма повече да се случи, стига препоръките ни да се следват – заяви Хембри. – Всеки тим, тревожещ се за състоянието на гумите, имаше опцията да смени реглажите си и да стартира от питлейна. Повечето екипи обаче чувстваха, че промяна не е необходима. Проблемът бе следствие от това, че при някои болиди имаше прекалено високо натоварване на вътрешните рамена на предните гуми. Това се дължеше на настройките им и водеше до прегряване, но въобще не нарушаваше структурната цялост на гумата. Нямаше опасения за сигурността, а щеше да е нечестно спрямо останалите отбори (при които нямаше такива грижи) да се позволи смяна, така че бе взето решение всички да се придържат към правилата – бе категоричен той.