Монца е последната писта в съвременния календар на Формула 1, за която отборите от Гран при създават специални аеродинамични пакети. Това бе практика преди години, но главоломното увеличаване на разходите наложи определени икономии и затова производството на крайно специфични части за отделни трасета бе сведено до минимум.
За Гран при на Италия обаче повечето отбори все пак имат специални елементи и Уилямс не правят изключение в това отношение. При положение, че скоростта надхвърля 320 км/ч в 4 точки на конфигурацията желанието за достатъчно бързина на правите и добра стабилност при спиране е напълно разбираема.
– Усещам автомобила по напълно различен начин на Монца. Липсата на аеропритискане помага за ускорението, а чувството е все едно някой е сложил 3-литров V10 в колата ти при първото излизане на трасето – споделя Рубенс Барикело. – Болидът освен това се движи страшно много, далеч повече от нормалното, но се свиква доста бързо. Харесвам пистата страшно много. Там е важно да разполагаш и с добри спирачки. Печелил съм на Монца преди и нямам търпение отново да се състезавам там. Тифозите правят всичко на това трасе крайно специално!
Италианската писта е специална и за съотборника му Пастор Малдонадо, тъй като той пък има победи на нея от Формула Рено 3,5 през 2006 г.
– Освен това живеех много близо до трасето и ще видя всичките си италиански приятели през уикенда. А ние показахме на Спа-Франкоршамп, че автомобилът ни работи добре на такъв тип трасе и се надявам отново да сме в точките този уикенд – допълва венецуелецът.
Предното и задно крила на Уилямс FW33 ще са напълно нови за 13-ия кръг от световния шампионат на Формула 1 – те ще са специфичните компоненти, създадени специално за това състезание.