Президентът на Ферари Лука ди Монтедземоло се появи традиционно на пистата Монца днес за квалификацията преди Гран при на Италия. Посещението му бе белязано от обичайната тълпа журналисти, а италианецът разбуни духовете като изрази доста категорично вижданията си за много от събитията, които вълнуват Формула 1 и извън самото състезание този уикенд.
Монтедземоло заяви, че ще направи всичко, за да се върнат във Формула 1 частните отбори, които използват шасита на големите тимове, както бе в миналото.
– Има поне 3 причини, поради които подобно решение би било добро – каза Монтедземоло. – Не е просто защото Ферари го иска. Първо – разликата между големите и малките е много, много голяма. Второ – за малките отбори е прекалено скъпо сами да развиват коли. Трето, така бихме могли да въвеждаме във Формула 1 повече млади пилоти.
Монтедземоло си спомни за победата на Джанкарло Багети в първото му състезание като пилот във Формула 1, с часто Ферари и спомена, че би било страхотно на решетката да има по 3 Ред Бул-а, Макларъна и т.н.
Според него, ако купуват коли от големите производители за малките екипи участието ще е много по-евтино и успешно, както навремето се случваше с частните болиди на Роб Уокър, за когото има специален материал в новия брой на ClubS1.
Маркизът говори днес и за това, че лично той не се притеснява Формула 1 да премине в платените ТВ канали за излъчване, но би трябвало, в същото време да се отвнори и обърне много повече към модерните технологии като интернет.
Монтедземоло изрази недоволството си от факта, че бившият му служител Жил Симон премина на работа в новата компания за двигатели PURE на Крейг Полок, след като до преди месеци бе член на техническия екип на ФИА и познава отлично всеки детайл от двигателите на участниците във Формула 1 в момента.
– При подобни обстоятелства аз не бих искал ние да предоставяме всички данни за нашите двигатели на федерацията – каза президентът.
Той изрази още позицията си против въвеждането на напълно електрически болиди в Гран при и каза, че е фен на хибридните технологии и автомобили, но Формула 1 трябва да остане връх в технологиите във всяко едно отношение с най-високите възможни скорости, аеродинамика и всичко друго.