След обявяването на резултатите от финансовата 2010 г. стана ясно, че тимът на Рено е загубил 34,3 милиона британски лири или точно 39,5 млн. евро. Според английският Гардиан в предходната година екипът е спечелил 5,5 млн. евро. Но след преминаването на Фернандо Алонсо във Ферари и така нареченият скандал Крашгейт, довел до загубата на няколко спонсора финансовото положение на екипа се е влошило сериозно.
След оттеглянето на главния спонсор ING оборотът през 2010 г. е падна почти наполовина – с 49%, и е достигнал едва цифрата от 95,3 млн. евро.
Преминаването на Алонсо във Ферари обаче има и други последствия. Рено продаде 75% от екипа през 2009 г. на инвеститорския консорциум Genii Capital, година по-късно и останалите 25%. Така французите на практика участват във Формула 1 вече единствено като производител на двигатели.
Същевременно тимът намали разходите си с 18% на 140,66 млн. евро. Освен това годишната заплата на Алонсо от близо 15 млн. евро, която висеше като демоклев меч отпадна. Въпреки това бъдещето продължава да е неясно, защото Genii Capital иска да спечели от екипа, което би било възможно единствено чрез продажбата му.
Производителят на спортни автомобили, Лотус, е един от възможните кандидати. През декември миналата година бе подписан договор на стойност 28,8 млн. евро, в който Лотус фигурира като спонсор на отбора. Според запознати в договора има опция, която позволява при желание Лотус да закупи 50% от екипа. Тази опция още не е използвана, но маркетинговия директор на фирмата Дани Бахар и Сайед Зайнал Абидин Тахир, изпълняващ същата длъжност в собственика на Лотус, фирмата Протон са вече част от управителния съвет на отбора. Вероятно те ще са предшественици на една нова огромна сделка.