След слабия старт на сезона в екипа на Дукати бяха направени много промени. Стигна се дотам, че Ники Хейдън използва в последното състезание старото карбоново шаси, докато за Валентино Роси бе произведено ново алуминиево. То обаче не донесе желаните резултати. Това бе заявено и от самия Роси след края на състезанието. Произведеното от FTR в Болоня шаси е с дизайн, направен от Дукати. Усещането за предната гума бе значително по-добро, но пак далеч от идеалното. В следващото състезание 9-кратния световен шампион иска да работи най-вече върху позицията си за сядане.
Още в Бърно, тогава още с карбоновата рама GP11.1, бе постигнат значителен напредък в тази област.
„Нашият най-голям противник е времето“, разказва Роси. „Поради тази причина се опитваме за кратко време да решаваме сериозни проблеми, но това явно не е правилния подход. Със сигурност е тежко за всички в екипа. Просто се нуждаем от повече време.
„Губим в определени области, което е забележително. В сравнение със Стоунър, със същия мотор на правата ние сме много по-бавни. Трябва да разберем, защо се случва това. Може би сегашната позиция за сядане е добра само за по-дребни пилоти, а не за толкова големи като мен. Трябва да обмислим всички възможности и да модифицираме рамката.“
За сравнение Кейси Стоунър е с височина от 171 см. и тежи 58 кг., докато Роси е 182 см. и 67 кг.
„Просто не се чувствам добре на този мотор“, продължава италианецът. „Размишляваме над възможността да променим разпределението на масите, но също и позицията ми върху мотора. Ако някой наблюдава позицията ми на каране през тази година ще забележи, че тя е различна от преди. Това е пределно ясно. Така че работим в различни посоки и се надяваме да намерим правилния път.“
В Дукати не пестят усилия за овладеят положението, което се описва като бедствено. Още тази седмица ще се направят тестове с алуминиева рамка Deltabox, каквато се използва и от японските производители. Изпитанията започват днес, като Роси ще се включи в петък.